Polen
Jeabys,
21 maj 2018
Updaterad av Lett_o_resglad
för 6 år sedan
Hej
Jag undrar lite över prisläget i Krakow? Tänker främst på mat och dryck, förstår att det beror på ställe förstås, men en fingervisniing vore nice.
Tar tacksamt emot restaurang tips också. ... Lett_O_Resglad: Bra priser och bra restauranger finner du i Kazimierz. Gillar du öl, finns det ...
Europa
Elinneme,
15 sep. 2018
Updaterad av Elinneme
för 6 år sedan
Hej!
Har precis bokat en resa till Krakow över påsken 2019. Vi som åker är två vuxna och två barn. Barnen kommer att vara 9 och 12 år då vi reser.
Dels behöver jag tips på bra och prisvärt hotell med bra läge och dels behöver jag tips på vad vi ska hitta på!
Vilket område ska vi välja? Vi ...
Polen
Matildadavidssons,
2 nov. 2017
Updaterad av Matildadavidssons
för 7 år sedan
Hej!
Vi är ett gäng på 14 personer som skall fira nyår i Krakow 2017/2018.
Har någon något tips på trevliga ställen där man kan äta mat på kvällen? Typ nyårsmeny eller något i den stilen.
Det skall inte vara allt för präktigt men ändå bra mat och stämning:)
Finns det något man inte får missa ...
Polen
Amazingbadger,
26 apr. 2016
Updaterad av Desires
för 8 år sedan
Hej!
Min mamma fyller 50 år i juni & vi ska åka hela familjen på en veckas semester till Krakow - både för att fira henne men också för att se en stad vi länge drömt om att se :)
Några tips på firande av en 50-åring? Kanske något mysigt spa, någon mysig restaurang? :)
/ Sandra ... Desires: ...
Polen
Desires,
25 mars 2016
Updaterad av Desires
för 8 år sedan
Ska bege oss t Krakow en weekend för 1:a gången! Har sett en del tips här på Reseguiden (typ saltgruvan, Auschwitz mm).
Nu undrar jag om det möjligtvis finns fler tips att få i detta suveräna reseforum! Är tacksam för alla tips; t ex mysiga o bra restauranger, trevliga gator/områden f promenader, ...
Polen
Emmyalise,
19 maj 2015
Updaterad av Emelie1991
för 9 år sedan
Hej, jag och min väninna tänkte åka till Krakow en vecka nu i Augusti. Vi är två unga tjejer och undrar över säkerheten i Polen/Krakow?
Sena kvällar? Nattklubbar? Taxi?
Sådant som oroar oss är trafficking då vi hört rykten om liknande.
Tacksam för svar!
Har ni övriga tips på sevärdheter, ...