Jordanien
Tenderlyn,
17 feb. 2013
Updaterad av Resa_e_livet
för 11 år sedan
Vi åker till Jordanien över påsken och ska bo i Tala Bay...
Vi vill ju så klart åka till döda havet en dag men vilket sätt är bäst att göra det på? Med Apollo eller något lokalt utflyktsföretag eller kan man ta typ taxi dit? Vi har en 1,5 åring med oss så vi är kanske inte så jätte sugna på att ...
Jordanien
Twtherese,
21 okt. 2012
Updaterad av Mariefjall
för 12 år sedan
Hej,
vi tänkte ta en kryssning i röda havet och då är ett av stoppen i Aqaba, Jordanien. Frågan är om det är någon som har gjort en utflykt till Petra i kombination med något annat? Eftersom jag har svårt att gå jättelångt tror jag att det kommer att bli en kortare tur i Petra, kanske bara fram ...
Jordanien
Meikka,
14 feb. 2012
Updaterad av Ronnie79
för 12 år sedan
Hej,
Hemkommen från Aqaba sedan ett par veckor vill jag delge följande
reflektioner.
Petra är svindyr turistfälla, döda havet mer eller mindre värdelöst.
Däremot kan jag varmt rekommendera Wadi Rum i egen regi dvs.
en "touristdriver" tar er dit och sedan åker ni runt i området med en
...
Jordanien
Babilla,
1 jan. 2012
Updaterad av Babilla
för 12 år sedan
Hej!
Någon som testat Apollos tvådagarsutflykt till Jersualem och Betlehem från charterorterna i Jordanien? Vi åker till Aqaba om två veckor, och det är en av utflykterna som erbjuds.
Låter väldigt spännande, men eftersom det går åt två hela dagar blir det inte så mycket sol och badtid kvar ...
Jordanien
Msdr,
31 juli 2010
Updaterad av Msdr
för 14 år sedan
Hej!
Jag vill väldigt gärna åka tillPetra, och för all del se en del annat i Jordanien, någon som varit där som vill rekommendera antingen en färdig rundresa, eller bo vid kusten och göra dagsturer?
Tack på förhand!! ... Msdr: Tack för tips!
Jag har nog också tänkt kanske resa runt på egen ...
Jordanien
Nisse2ears,
24 feb. 2013
Updaterad av Tjarnen
för 6 år sedan
Med anledning av alla nya konton som skapas enbart för att tipsa om privattaxi i Jordanien så har jag samlat alla här och nu i en och samma tråd.
Jag påstår inte att informationen i nytrådarna är opålitliga eller att det är bluff, men jag och flera med mig tycker det är ett intressant fenomen.
...