Koh Samet, Koh Chang och Kambodja med barn...
Vi tittar på att åka till Thailand en månad i feb/mars...med 3 barn under 6 år. Vi har rest tidigare med barn men inte i dessa delar som vi tänkte nu.
Vår tanke är flyg till Bangkok, sedan vidare till Koh Samet, Koh Chang och kanske över till Kambodja, för att avsluta i Bangkok innan hemresa.
Någon som rest med barn till Kambodja? Kanske finns andra fina ställen att besöka/stanna till vid mellan Bangkok och Koh Chang.
Tips på boende Koh Samet, Koh Chang....funderar på att hyra hus på Koh Chang tips?
Tacksam för svar!
Vår tanke är flyg till Bangkok, sedan vidare till Koh Samet, Koh Chang och kanske över till Kambodja, för att avsluta i Bangkok innan hemresa.
Någon som rest med barn till Kambodja? Kanske finns andra fina ställen att besöka/stanna till vid mellan Bangkok och Koh Chang.
Tips på boende Koh Samet, Koh Chang....funderar på att hyra hus på Koh Chang tips?
Tacksam för svar!
Själv har jag har varit till Kambodja, fast utan barn,
men min syster har rest Bangkok - Koh Chang - Kambodja med tre barn, 3, 8, 10 år
Enligt henne:
Att resa landvägen in i Kambodja tar tid och är lite stökigt pga dåliga vägar och långa köer vid gränspassagen.
Med tre barn under 6 år skulle jag nog överväga flyg från Bangkok.
Mer om Kambodja:
http://www.4000mil.se/?p=2091
men min syster har rest Bangkok - Koh Chang - Kambodja med tre barn, 3, 8, 10 år
Enligt henne:
Att resa landvägen in i Kambodja tar tid och är lite stökigt pga dåliga vägar och långa köer vid gränspassagen.
Med tre barn under 6 år skulle jag nog överväga flyg från Bangkok.
Mer om Kambodja:
http://www.4000mil.se/?p=2091
Var i Kambodja med vår då 8 åriga dotter 2013. Fantastiskt land som vi nu ska återvända till över jul-nyår. Dock gjorde vi "er" resa motsatt håll. Flög BKK-Pnom Penh. En fördel med att man då får sitt visum på flygplatsen o slipper "lurendrejare" vid gränsövergångarna. Efter besökt Siem Riep tog vi oss sedan med minivan och privat bil (efter gränsen) till Koh Chang. Det tar dock lång tid att resa i Kambodja. Vägarna är i dåligt skick. Men det är ett underbart land med vänliga människor, så visst bör ni besöka Kambodja :)!