Koh Lipe feb-mars 2013
Som ny medlem hoppas jag på lite tips och råd (läst mkt från Sierra som gärna får tipsa ;) Har varit (2 vuxna) 2 ggr i Thailand, charter med hotel både Karon å Kata. Vill nu åka 3 v bara flygstol från mitten feb.Vi måste nu bestämma oss för om vi ska betala ca 19000 med charterflygstol som vi prelbokat med Ving. Fördelen är att vi landar på phuket direkt (1-2 nätter Kata/Karon) för att sen ta oss vidare ner till Koh Lipe med några dagar på Koh Ngai på vägen. Vårt problem är att jag har en anställning som jag måste söka ledigt för innan jag bokar samt att vi driver ett företag som vi måste planera för, alltså kan vi inte boka med väldigt kort varsel. Känns dyrt men känns också dyrt att åka regujärt med så många mer flygtimmar, kanske extra semesterdag osv. Vings resor med flygstol är just nu slut å vi måste bestämma oss så jag vacklar verkligen. Brukar priserna rasa efter helgerna eller ska man slå till?
Känns som vi kommer att slå till för att kunna forttsätta planera lite bokningar av hotell nu. Lite snopet att Ricca house på Koh Lipe fanns igår men inte ida, hmm!? Vi har inte varit ense om att förboka eller inte, men verkar som min man ändrat sig lite nu när vi ska slå till. Skulle vilja höra lite åsikter om planeringschemat: Landar Phuket 16 feb em stannar Karon/Kata 2 nätter- Tigerferry till Koh Nghi 4 nätter- Koh Lipe 5 nätter- LangKawi 3 nätter (så långt tänkte jag mig förboka boenden) sen åter Koh Lipe å låta oss känna oss för hur vi vill använda resterande dagar av ( 22 dygn) tilbaka till Phuket. Låter planen någorlunda vettig?
Det är en bra route tycker jag. Enligt detta kommer ni att vara på Lipe 22-27 feb (5 nätter) och när det gäller Ricci House på Lipe så finns det plats för er dessa datum. Kolla här: http://kohlipethailand.com/show_room.php?id=80
Kommer att göra ungefär samma tur över jul och nyår 3 veckor. Vi är ett gäng som startar i Kamala på Phuket ca 5 nätter, sedan vidare till Koh Ngai 3 nätter. Efter det Lipe ca 10 nätter och avslutar i Bangkok ett par nätter.
Vi sticker den 13/12 från Sverige. Har ni några frågor så kan vi ta reda på dom under vägen. Bara hör av er.
Förresten vi flyger till Bangkok och sedan inrikes till Phuket, har gjort det förut och det funkar hur bra som helst billigt är det också ; )
Vi sticker den 13/12 från Sverige. Har ni några frågor så kan vi ta reda på dom under vägen. Bara hör av er.
Förresten vi flyger till Bangkok och sedan inrikes till Phuket, har gjort det förut och det funkar hur bra som helst billigt är det också ; )
Nu har vi bokat boende för 2/3 av resan och hoppas det är kloka val. Ska bo i södra Karon 2 nätter på Casa Brazil Homestay & Gallery sen 4 nätter på Koh Nghai Resort, därifrån vidare till Koh Lipe Bundhaya resort 5 nätter å slutligen bokat 3 nätter på Casa Fina Fane Homes Langkawi. Hittat boende till bra pris, enkelt men verkar ok.(Missade att agoda lade på avgifter, men hade väl inte läst det finstilta). Efter Langkawi tar vi dan som den kommer och bokar på plats för då vet vi hur vi vill tillbringa sista veckan. Tänkte först stanna till på Phi Phi men kanske Lanta istället eller kvar på Lipe? Sista dygnet blir dock i Phuket Town för ev lite shopping. Tackar Sierra för tips å Wolfwolf får gärna dela med sig av tips och erfarenheter från resan ;)