Koh Kho Kao
Hej!
Jag och min familj planerar att åka till Koh kho kao. Är det någon som varit där och kan ge en beskrivning samt gärna tips och idéer vad man kan göra där. Aktiviteter, bra restauranger m.m.
Jag och min familj planerar att åka till Koh kho kao. Är det någon som varit där och kan ge en beskrivning samt gärna tips och idéer vad man kan göra där. Aktiviteter, bra restauranger m.m.
Koh Koh kao är en alldeles underbar liten "robinsonö" där man inte gör så mkt mer än att sola, bada och slappna av. Man kan åka dagsutflykter som hotellen hjälper till att ordna transport till eller åka på båtutflykt. Finns inte så stort utbud av resturanger och just inga affärer man kan nå utan bil så man får hålla till godo med vad hotellet har att erbjuda. Det är alldeles perfekt för barnfamiljer- lugnt, ingen trafik och en fin lång strand. Jag var där tillsammans med min mamma ( vi hade tagit en restresa)och efter en vecka kände vi att vi ville göra något annat på kvällen än att äta på samma resturang och promenera på parkeringen så vi åkte till phuket istället men som sagt. Det är en sagoligt vacker ö som jag varmt rekommenderar att åka till.
Veronica
Veronica
Hej,
Jag var där nu i januari. Vi boode i Khao Lak och gjorde en dagsutflykt. Det känns som en mkt lugn ö, som Koh Tao för 15 år sedan? Jag hade nog tyckt det var lite litet att stanna där. Koh Pha ligger utanför och ska vara fin snorkling. Men vi är ju alla olika...
Jag var där nu i januari. Vi boode i Khao Lak och gjorde en dagsutflykt. Det känns som en mkt lugn ö, som Koh Tao för 15 år sedan? Jag hade nog tyckt det var lite litet att stanna där. Koh Pha ligger utanför och ska vara fin snorkling. Men vi är ju alla olika...
Vi var där i februari.
Mycket luuungt!
Mycket vackert, tycker man om att slappa eller promenera, då är det OK.
Finns inte mycket att göra på kvällarna.
Vi bodde på Koh KHo Khao Resort i Ett jacuzzi rum i stora bygnaden, det var bekvämt och stort.
Maten mycket god, verkligen vi behövde inte gå till andra ställen trots att vi äter bara fisk och vegetariskt.
Vi åkte med våran son 13 år gammal och efter 4 dagar började bli lite tråkigt.
Vi tyckte att det räckte med några dagar bara, finns inte så mycket att göra, inte snorkla häller.
Vatten när vi var där var grumligt pga. sand botten, och det stacks i vattnet, fömodligen små magneter.
Jag rekomenderar att kombinera gärna denna fantastiska Ö med något annat tex. Kata beach i Phuket, eller så som vi gjorde Phi PHi, men Tonsai Leam Beach tror jag det hette - Holliday Inn Resort med Beach Bungalow, fantastiskt strand och möjligheten til att snorkla ifrån stranden.
Lycka till!
Mycket luuungt!
Mycket vackert, tycker man om att slappa eller promenera, då är det OK.
Finns inte mycket att göra på kvällarna.
Vi bodde på Koh KHo Khao Resort i Ett jacuzzi rum i stora bygnaden, det var bekvämt och stort.
Maten mycket god, verkligen vi behövde inte gå till andra ställen trots att vi äter bara fisk och vegetariskt.
Vi åkte med våran son 13 år gammal och efter 4 dagar började bli lite tråkigt.
Vi tyckte att det räckte med några dagar bara, finns inte så mycket att göra, inte snorkla häller.
Vatten när vi var där var grumligt pga. sand botten, och det stacks i vattnet, fömodligen små magneter.
Jag rekomenderar att kombinera gärna denna fantastiska Ö med något annat tex. Kata beach i Phuket, eller så som vi gjorde Phi PHi, men Tonsai Leam Beach tror jag det hette - Holliday Inn Resort med Beach Bungalow, fantastiskt strand och möjligheten til att snorkla ifrån stranden.
Lycka till!
Hej, Som sagt en mycket lungn ö därdet inte finns något utövar att bada slappa osv att göra. Vi bodde på C&N Koh Kho Khao Bech Resort http://www.cnkhokhaobeachresort.com/som var mycket prisvärt.
Dom övriga resorterna ligger högre i pris.
Om man inte har krav på några aktiviteter så ärön perfekt men det går givetvis att boka dagsutflykter till Similands för dykning/snorkling samt Khao Sok nationpark.
Sedan är Koh Phayam utanför Ranong ytterligare en lungt och trevlig ö. Rekommenderat boende där är http://www.buffalobayclub.com/.
mvh joakim
Dom övriga resorterna ligger högre i pris.
Om man inte har krav på några aktiviteter så ärön perfekt men det går givetvis att boka dagsutflykter till Similands för dykning/snorkling samt Khao Sok nationpark.
Sedan är Koh Phayam utanför Ranong ytterligare en lungt och trevlig ö. Rekommenderat boende där är http://www.buffalobayclub.com/.
mvh joakim