Koh Chang eller Koh Samui?
Hej!
Vi är två familjer som ska resa till Thailand i slutet av november. Vi blir borta i ca 3 veckor. Vi är fyra vuxna och tre barn (mellan 2-6 år).
Vi kommer landa i Bangkok och funderar antingen på Koh Chang eller Koh Samui.
(Jag är sedan tidigare helt förälskad i Koh Lanta, men vi vill prova något annat denna gång).
Det vi önskar är:
Badvänlig strand
Restauranger på stränderna så man kan välja mellan flera olika på kvällarna
Vi är två familjer som ska resa till Thailand i slutet av november. Vi blir borta i ca 3 veckor. Vi är fyra vuxna och tre barn (mellan 2-6 år).
Vi kommer landa i Bangkok och funderar antingen på Koh Chang eller Koh Samui.
(Jag är sedan tidigare helt förälskad i Koh Lanta, men vi vill prova något annat denna gång).
Det vi önskar är:
Badvänlig strand
Restauranger på stränderna så man kan välja mellan flera olika på kvällarna
Har bara varit på Samui och det man bör tänka på med barn är att det är väldigt strömt vid stränderna och vågigt. Vi som vuxna drogs runt rätt bra av strömmarna i Chaweng iaf. Minns inte riktigt hur det var i Lamai men har för mig att det blev djupt väldigt fort iaf.
Citerat från M4sta86:
Har bara varit på Samui och det man bör tänka på med barn är att det är väldigt strömt vid stränderna och vågigt. Vi som vuxna drogs runt rätt bra av strömmarna i Chaweng iaf. Minns inte riktigt hur det var i Lamai men har för mig att det blev djupt väldigt fort iaf.
Okej, lite som jag läst mig till då! Stort tack för ditt svar :)
Citerat från Keja:
Skulle satsa på Koh Chang. Mer småskaligt och inga strömmar (som jag märkt i alla fall).
Okej, tack för ditt svar!Skulle satsa på Koh Chang. Mer småskaligt och inga strömmar (som jag märkt i alla fall).
Vart på Koh Chang skulle du rekommendera att man åker? Jag har själv funderat mest på White Sand, eftersom vi vill ha närhet till flertalet strandrestauranger osv.
Men är gärna öppen för fler förslag på andra stränder :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Citerat från Keja:
Ta inte White sand. Där är för mycket och för trångt. Hellre Coconut, Kai bae eller Lonely beach. Själv har jag oftast bott på Kai Bae men även Coconut och Lonely. Börja några dagar på ett ställe och förläng eller byt beroende på hur du gillar stället.
Okej. Dom tre stränderna du gav förslag på. Vart är det mest restauranger osv? Vill ha många restauranger nära varandra på stranden, så vi inte behöver gå så långt med alla ungar men ändå kunna prova nya ställen ofta :)
Ta inte White sand. Där är för mycket och för trångt. Hellre Coconut, Kai bae eller Lonely beach. Själv har jag oftast bott på Kai Bae men även Coconut och Lonely. Börja några dagar på ett ställe och förläng eller byt beroende på hur du gillar stället.