Klarar barn tidsomtällningen?
Hej!
Ni som har rest till USA med barn - hur gick det med tidsomställningen? Sovrutiner är något som småbarn är beroende av för att orka och vara på strålande humör. Jag tycker själv det är lite svårt med tidsomställningen och funderar på hur det blir för vår lilla son på 8 månader.
Ni som har rest till USA med barn - hur gick det med tidsomställningen? Sovrutiner är något som småbarn är beroende av för att orka och vara på strålande humör. Jag tycker själv det är lite svårt med tidsomställningen och funderar på hur det blir för vår lilla son på 8 månader.
Det blir som det blir, brukar vi resonera. Första dagarna kan vara upp och ner, men efter ett par dagar brukar det ha löst sig. Man får försöka skjuta på sovtiderna lite åt gången. Med en så liten så kan ni kanske börja förskjutningen lite redan innan ni åker. Det är ju enklare med större barn som man kan "locka" att vara vakna. Men små barn kan å andra sidan sova i vagnen när mamma och pappa vill vara ute.
Vi hade inga problem med dottern på 1 1/2 med tidsomställningen. Det som jag tycker är jobbigast är flygresan. Är barnen lite äldre som sonen på 6 är det hela som en fest, gratis läsk och massa filmer.
Dottern sov 2 timmar på flyget till San Fransisco, resten var ett "varmare ställe" för att på hemresan sova sammanlagt 12 av 17 timmar.
Vi startade hemresan samma tid från båda ställena.
Men tidsomställning var absolut inga problem för oss.
Dottern sov 2 timmar på flyget till San Fransisco, resten var ett "varmare ställe" för att på hemresan sova sammanlagt 12 av 17 timmar.
Vi startade hemresan samma tid från båda ställena.
Men tidsomställning var absolut inga problem för oss.
Våra barn är lite äldre och vi har haft problem på båda håll... Men det är inte bara barnen som har haft problem utan vi vuxna oxå..
Men det borde vara lättare med en 8 månaders. Han kan ju bara sova i en vagn om ni orkar längre kvällar. - Hur praktsikt som helst!!
Men det borde vara lättare med en 8 månaders. Han kan ju bara sova i en vagn om ni orkar längre kvällar. - Hur praktsikt som helst!!
Min erfarenhet genom åren har varit:
Svårigheten blir mer markant ju äldre man är/Gäller oss vuxna också.
Allså, riktigt små barn få ihop det bra..Det är mer föräldrarnas humör/tidsrytm som speglar sig
i deras mående. Inga problem med mina barn förren dom blev c.a 10-12 år o nu frammåt.
Svårigheten blir mer markant ju äldre man är/Gäller oss vuxna också.
Allså, riktigt små barn få ihop det bra..Det är mer föräldrarnas humör/tidsrytm som speglar sig
i deras mående. Inga problem med mina barn förren dom blev c.a 10-12 år o nu frammåt.