Kina
Rickitick,
9 sep. 2006
Updaterad av Marika
för 18 år sedan
hej! jag och min pojkvän åker till peking i december. vi ska bo på hotellet gloria plaza.
någon som har erfarenhet av hotellet eller så eller övriga tips på saker men borde se och göra utöver de vanliga sevärdigheterna?
tacksam för all info och alla tips ni har att ge! =)
hälsningar /rickitick .. ...
Kina
Cathrin,
11 okt. 2007
Updaterad av Gardkarlsen
för 17 år sedan
Hej på er!
Jag och sambon ska åka till Peking i december, med Kinaresor, vi har även gjort det enkelt för oss och köpt till utflyktsprogrammet, undrar nu om det är någon som har åkt med dom och vad ni i så fall tyckte...(Vår resa heter Peking express och är nio dagar).
Eftersom det är så få ...
Updaterad av Jun
för 8 år sedan
Hej!
Vi flyger till Phuket den 5:e december och har en mellanlandning i Peking på ca 12 tim. Vi har bestämt oss för att det blir för långt till Kinesiskamuren på kort tid. Nu vill vi ha tips på vad vi hinner se i staden på några timmar? Har en 7-åring samt 9-åring med oss.
Tack på förhand! ... ...
Vietnam
Johannes997,
13 okt. 2015
Updaterad av Trea
för 9 år sedan
Hej! Jag och min flickvän planerar att resa till Kina, Vietnam och Malaysia. Vi tänkte börja flyga till Hongkong ca den 15 december. För att sedan 21 december flyga till Nha trang och slutligen 30 december till Kuala Lampur till 6 Januari. Skulle ni rekommendera dessa resmål eller skulle ni lägga ...
Kina
Svanba,
25 apr. 2013
Updaterad av Em588
för 10 år sedan
Hej!
Vi ska flyga till Phuket den 5:e december med mellanlandning i Peking. Landar kl 9:40 och åker kl 20:05 igen.
Vi skulle gärna vilja hinna se Kinesiska muren om detta är möjligt.
Vad har ni för tips, taxi? Tåg? Vart åker man?
Vi har med oss två barn på 7 och 9 år, funkar detta?
...
Kina
Katrinl,
15 nov. 2013
Updaterad av Evoline
för 10 år sedan
Hej,
Min dotter ska resa till Kina 28 december. Vart söker man visum, vad kostar det och hur lång tid tar det? Hittar mycket info på nätet men tror att en del är gammal. Jag undrar om det är så att vissa sidor erbjuder sina tjänster så att man får betala mer och om det i så fall finns någon ...