Khao lak

27 dec. 2008 11:32
Visningar: 702
kan någon rekommendera olika hotell på Khap lak? Vilken strand är bäst för barn? TACK!
Av Gemo
27 dec. 2008 13:07
Bodde 15 dager på Le Meridien Khao Lak i januar 2008. Skrev da en vurdering på et annet forum. Limer inn den her. Andre forumsider som gir beskrivelser av hoteller : http://www.tripadvisor.com/Hotels-g297914-Khao_Lak-Hotels.html

"Vi, et følge på 5 voksne og 1 barn ankom Le Meridien Resort i Khao Lak lørdag den 19. januar 2008. Vi hadde på forhånd bestilt bil fra hotellet. Utenfor terminalen ble vi møtt av en mann i hotellets uniform med mitt navn på et skilt. Etter de formelle hilsner ringte han til bilen og hentet vår bagasje. Bilen, en minibuss, var romslig med meget gode seter. Kalde vannflasker stod fremme foran hver plass.

Turen til LM tok ca 1 time og 20 minutter. Prisen vi ble belastet var 3000 THB, altså ca 600 SEK. Sjåføren var forholdsvis bra i engelsk og fortalte om stedene vi passerte.

På hotellet ble vi møtt av smilende personale som hengte på oss friske blomsterkranser. Vi ble deretter plassert i en behagelig sofagruppe. Her ble vi servert en kald og søt tedrikk samt fikk utlevert kalde håndklær med sitrusduft. Rommene vi hadde bestilt var "pool front deluxe rooms". Prisene pr rom ca 200 § pr natt inkl frokost. Etter mitt syn en helt grei pris på et slikt hotell. Hotellet har 5 stjerner og det fortjener, etter mitt syn, hver eneste en.

LM består av 2 fløyer, en poolwing og en spawing. Til hver av disse er det hvert sitt svømmebasseng. Poolwing eller Familywing er mer familiepreget enn Spawing. Dessuten har den en såkalt "lazy river", 2 små vannsklier og et barnebasseng. Det har også en egen bygning med lekerom for de minste. Jeg tipper dette også har eget personale. Spafløyen er et mer rolig område og det er et skilt der om at barn under 12 år ikke har adgang til bassengområdet.

I tillegg til dette er det et større hovedbasseng med et eget større område med jacuzzi. Ved dette bassenget er det også mulighet for å forsøke scuba diving.

Dette hovedbassenget ligger i tilknytning til den private stranden med en strategisk plassert poolbar. Denne baren betjener også de som ønsker å ligge på stranden. Helt nede ved stranden ligger det også en restaurant som hver onsdag har seafood buffet.

Foruten de normale hotellrommene har også LM flere Villas, vendt mot stranden og også i Spa avdelingen. Stranden var meget bra med egne badevakter. Havbris gjorde det mer behagelig å oppholde seg der. Håndklær og solstoler er gratis. En øl i Poolbaren koster rundt 120 THB. Happy Hour hver dag mellom kl. 1700 og 1800.

LM har ialt 5 restauranter. Ikke alle er åpne samtidig, Vi forsøkte 3 av dem og fant maten upåklagelig. En meget stor og flott frokost serveres fra kl 0700 til 1030. Denne ga oss en bra start på dagen og vi kuttet for det meste ut lunchen og tok heller en tidligere middag.

LM har egen Spa avdeling samt eget område for strandmassasje. 1 time med thaimassage koster 900 THB. Ca 500 til venstre langs stranden ligger det en liten privat strandrestaurant som serverer de lekreste rettene. Pris rundt 100 THB pr rett samt ca 100 THB for en stor lokal øl. Ikke bli skremt av at du sitter på plaststoler og at gulvet er av sand. Jentene som driver dette stedet er utrolig hyggelige. De har også taxiservice samt mottak av klær til vask for en meget rimelig penge. I tilknytning til denne restauranten er det også muligheter for massasje til 300 THB pr time. Fortsetter du videre etter samme rute finner du også flere restauranter etter ca 10 minutter. Flott og billig måltider å oppdrive også her.

Til høyre for LM, fortsatt på stranden, bare 10-20 meter fra grensegjerdet er det også mulighet for massasje til 300 THB pr time. En lokal skredder viser også frem sine klær her.

LM gir også sin gjester mulighet for lån av seilbrett, katameran (eneste med avgift), sykler, kajakk. Eget velutstyrt trimrom finnes også i tillegg til 2 tennisbaner og 2 bordtennisbord. De er også flere butikker på stedet og i tilknytning til lobby. I lobbyen er det også gratis trådløst internett. På rommene og på Internett rommet koster dette 300 THB for 1 time, 400 THB for 2 timer og 650 THB for 24 timer. Når du logger deg av stanser du også nedtellingen. Jeg vil anbefale 24 timers Internett selv om du må bruke opp denne i løpet av 1 uke.

Det går egen shuttlebus til sentrum (husker ikke hva det heter, vi kalte det bare Khao Lak). Denne koster 100 THB pr person. Her finnes mange restauranter. Vi forsøkte Jai`s og Viking. Begge besøkende var meget vellykket. I tillegg besøkte vi Happy Snapper, også bra. Tilbake til LM benyttet vi lokale taxier. Pris 300 THB for 5 personer.

Etter første uken fikk vi telefon fra resepsjonen. De kunne fortelle at vi hadde vunnet et lotteri og fikk mulighet til å bo i en Villa, dersom vi ønsker. Jeg er ikke så blåøyd at jeg gikk på den med det samme, og skjønte jo at hotellet var overbooket.

Vel, vi hadde 2 dobbeltrom som hotellet ønsket at vi skulle bytte ut med en Villa. Vi fikk se Villan og WOW.... 150 til 200 kvm med 2 meget store soverom med hvert sitt enorme bad. Stort og velutstyrt kjøkken og en enorm stue. På begge soverom og i stua tilsammen 3 store flatskjermer. Utendørs et 11x4 m privat svømmebasseng med jacuzzi. Flere sittegrupper og solsenger direkte på stranden. Vår sønn på 10 år uttalte: Dere må være idioter dersom dere ikke tar dette. Det var vi ikke og slo til på flekken....... Lm har 2 slike Villas, nr 001 og nr 099. Prisen tør jeg ikke sjekke, jeg var takknemmelig da jeg hørte: No extra charge, sir. Ja, jeg glemte... Det hørte også med egen butler uten av vi ante hvordan vi skulle bruke denne.

Totalt var dette en fantastisk ferie. Kanskje er vi litt preget av århundrets oppgradering, kanskje det tom var et lotteri. Men vi var veldig fornøyd med oppholdet også frem til denne og hadde faktisk intet negativt å komme med.

Jeg har på langt nær fått med meg alle detaljer. Det er bare å spørre på denne tråden eller ved en PM så skal jeg svare så godt jeg kan.

Jeg gir Le Meridien Khao Lak terningkast 6 av 6 mulige.

Tips: Bestill deluxe rom og be om rom i 3. etasje. De i 1.et har meget begrenset utsikt."
Av Karten
27 dec. 2008 14:12
Hej, Vi är på väg till Khao Lak i feb och har bokat på Khao Lak Bungalow (Gerd&Noi) http://www.gerd-noi.com/.
Efter många frågor i reseguiden så valde vi till slut Gerd&Noi.
Vi var i Khao Lak året innan Tsunamin och bodde då på Nang Tong Bay Resort 2. http://www.nangthongbayresort.de/enangthongbayresort.htm.
Tyvärr så är allt ändrat så därför blev det som att boka på nytt igen.
Men jag har också fått rekommendationer om att Nang Tong Bay Resort ska vara bra igen men priset för en strandnära Bungalow hos Gerd&Noi blev lägre.
Vi tyckte att Nang Tong Bay var trevlig strand -04 så vi valde den igen. Om man har shoppingbehov så är det nära till Khao Lak gatan.
Jag har också fått rekommendationer om Countryside Resort http://www.thekhaolakcountrysideresort.com/
på samma strand och även om Cousine Resort http://www.cousinresort.com/html/rates.html som ligger på stranden ovanför, dvs Bang Niang Beach.

Om du inte redan har adressen så är här en bokningsida med fler alternativ. http://www.khaolak.de/khaolakbeach/home.htm.

Lycka till
joakim
Av Sindel
27 dec. 2008 21:58
Vi var i Khao Lak för några veckor sedan. Det var första gången för oss. Vi bodde på Khao Lak Resort som ligger i södra delen, Sunset Beach. Jättefint hotell, lugnt o rofyllt......men dödstråkigt.....

Tror inte det är någon större skillnad på stränderna, de är nog lika fina och barnvänliga allihopa.

Det område vi gillade bäst på kvällarna var Bang Niang.

Ett hotell som måste vara kanon för barn, är Khao Lak Seaview (Fritidsresor).