Kenya eller Karibien? Hjälp!

20 juni 2006 19:07
Visningar: 183
Vi är ett par som reser mycket. Dock har hittills ingen semester varit så underbart (på ALLA sätt) som vår Safari och Sol&bad semester till Kenya i december 2005.

Nu är det så att vi funderar på var vi ska åka på semester i december i år. Vi längtar verkligen tillbaka till Kenya och skulle kunna tänka oss att åka på en 2-veckors semester dit igen och då med safari i andra nationalparker och Sol&bad på ett annat hotel förstås.

Samtidigt så har vi börjat titta på en liten ögrupp i Karibien. Tobago fascinerar oss verkligen också och dit skulle vi också vilja åka.

Vi har aldrig tidigare åkt till samma resmål 2 gånger, men det känns som Kenya kan bli ett favvo-resmål där man skulle kunna tänka sig att tillbringa resten av livets alla semestrar pga den underbara naturen, de glada människorna, den goda maten, safari, de vackra stränderna, alla spännande utflykter osv. Kenya är ett kontrasternas land som verkligen har allt!!

Samtidigt så känns Tobago ut så otroligt spännande och "nytt" (eftersom vi ju inte varit där förut) och annorlunda också. Vi vet verkligen inte var vi ska åka i december 2006.

Vad skulle ni ha valt? Hjälp!
Kenya eller Tobago?
21 juni 2006 16:01
Hej!
Jag drömmer om att åka till just Kenya efter att varit på flera resor i karibien och sydamerika. Jag var nu i mars på Cuba, ett helt underbart ställe. Milslånga vita sandstränder, men de finns ju även mkt för den kulturintreserade eftersom Cuba har en lång och brokig historia.

Sen har jag varit på Dominikanska Republiken kanske inte nåt toppenställe, men även där vackra stränder.

Tobago har vi länge tänkt åka till jag känner några som varit där och alla säger att de är ett paradis. Man ska ju komma ihåg att alla Karibiska öar är väldigt levande, mycket musik och glada människor. Även i en diktatur som Cuba så var alla vänliga och väldigt trevliga.

På fastlandet rekomenderar jag Brasilien liknar Cuba på många sätt, men de finns kanske mer för den som vill shoppa. För något sådant kan du inte göra på de karibiska öarna. De är bara turistgrejer, allt annat är superdyrt.

Jag tycker att ni ska ta och titta på Cuba. De sägs att de har de vackrast stränderna i hela karibien och de håller jag med om. Sen ännu ett plus, du behöver aldrig känna dig otrygg, de finns nästan ingen kriminalitet på Cuba. De är inne i Havanna dom de förekommer ficktjuvar.

Hoppas jag hjälpte dig lite iaf!

Lycka till!!!