Nepal
Pogge,
27 dec. 2007
Updaterad av Ullebulle
för 15 år sedan
HEJ. jag sticker till Nepal i Feb. ska vandra till everest baslager.Men sen tankte jag stanna i Kathmandu en vecka till. skulle vara kul att komma utanfor staden och se natt.
har nagon nagra tips om vad jag skulle kunna gora? finns det nan nationalpark i narheten., eller kortare trekks man kan ...
Nepal
Tapani,
16 mars 2007
Updaterad av Tapani
för 17 år sedan
Reser till Nepal i sommar och jag har en fråga angående bussresan från Kathmandu till Tibet närmare bestämt gränsstaden Khasa var fixar man visum och hur lång tid tar resan vore intressant med lite info från någon som rest eller har kunskaper om det.
/Leo
... Aph: Hej
jaghar funderat på samma ...
Nepal
Elliefagerholm,
16 mars 2016
Updaterad av Dasola
för 8 år sedan
Nån som har koll på vad man ska betala för en taxi in till Thamel i dagsläget? Vet att jag la ca 300 rupees 2014 men är det mer nu? Skillnad efter jordbävningen kanske?
Tack på förhand :) ... Dasola: 400-500 rupies, inte mer. Men antar att du är redan där:)
Updaterad av Reseguiden
för 11 år sedan
GAP eller Intrepid?
Hej,
Vi tänker resa till Indien och Nepal i november. Vi funderar nu på om vi ska ska resa med GAP eller Intrepid. Båda erbjuder en resa som går från New Delhi till Kathmandu på ca 2 veckor. De verkar ganska likvärdiga men skiljer sig på några punkter. GAP's resplan inkluderar ...
Nepal
Evaka,
27 dec. 2011
Updaterad av Svante67
för 12 år sedan
Åker i februari på en resa till norra Indien. Tänker också ta flyget till Nepal, Kahtmandu. Tar gärna emot tips om vad man bör se i Kathmandu och dess omgivning. Vad ska man tänka på när man är Nepal, mat, risker mm. ... Svante67: Det finns en hel del att se i Kathamndu, då det ligger 3 städer i ...
Nepal
Angie_sthlm,
27 okt. 2013
Updaterad av Himalayanfrozen
för 2 år sedan
Hej! Nagon som har vandrat i Nepal? Hur var det och vad kan vara bra att tanka pa? Vet nagon hur klimatet ar i bergen i Nepal i december? ... Himalayanfrozen: Trekking and Traveling Around Himalayan Nepal, Himalayan Frozen Adventure Pvt.Ltd provides you with the best services through travel with a ...