Kambodja: Koh Rong vs. Koh Rong Samloem

27 feb. 2019 21:03
Visningar: 876
Hej. Vi har bokat tre nätter på Koh Rong och tre nätter på Koh Rong Samloem, men nu börjar jag fundera på om det räcker med bara en utav öarna (vi ska även bo sex nätter på Koh Kood i Thailand efter Kambodja). Vi är en barnfamilj, barnen kommer att vara 10 och nästan åtta när vi åker. Om vi ska välja mellan öarna, vilken ska vi välja? Skulle verkligen uppskatta lite input. //Marika
2 mars 2019 05:47
Det är precis över nyår vi kommer att vara där.
14 mars 2019 09:27
Vi var på Koh Rong Samloem i oktober förra året, fin ö men inte så imponerad då vi är vana vid Filippinerna och Thailand. Däremot skulle jag nog lägga lite tid i Siem Reap, mycket trevlig stad och häftiga tempel. Kanske barnen blir lite uttråkade med templen i slutet av dagen, mina blev det som är i samma ålder som dina.
14 mars 2019 14:59
Var på Koh Rong för några år sedan. Det är mycket fest och droger (i alla fall där vi bodde, precis vid piren). Grymt fina stränder men kanske inte den miljön man vill att sina barn ska vistas i. Som jag förstod det så är det Samloem som är den 'lugna' ön.

Möjligt att det har ändrat sig eller att den typen av människor var centrerade till den delen av ön. Det är min personliga uppfattning. Det kanske inte alls var i den skalan som jag upplevde det.