Jorden runt tips

15 apr. 2008 22:46
Visningar: 139
hej. ska ut och resa med syrran i höst, tänkte oss sydafrika och sydamerika. någon som har några tips om resbolag och rutter? kilroy, sta eller star alliance? vore tacksam för allt :) kram
Av Lucas2-
15 apr. 2008 23:14
Tänker ni klämma båda områdena i ett svep? Sydafrika är ett stort land och skall man , i alla fall ytligt, uppleva alla delar av landet får man räkna med fyra veckor. Senaste resan till Sydafrika gjorde jag med Finnair (suverän service) och Iberia, som är finnarnas samarbetspartner. Tidigare har jag rest med South African men deras plan är oftast fullbokade och med lite mindre benutrymme. Inom Sydafrika reser man bäst med något av de inrikesbolag som finns. Biljett går att boka hemifrån, men då kan man missa de tillfälliga erbjudanden som kan finnas. Börja med att bestämma vart ni vill resa (vad ni vill uppleva) så är det lättare att ge lite tips.
Skall ni ta Sydamerika också lär det inte räcka med hösten. Det blir nog att fira jul i Amazonas!
Av Pogge
16 apr. 2008 00:26
Hej. Det ända jag kan bidra med här är att jag rekomenderar STA före Kilroy
Anledningen till det är att vill man ändra datum för sin flygning med Kilroy, då måste man gå till ett STA kontor, som finns överallt. och det kostar typ 500kr. Men har man istället bokat sin biljett med STA så kostar det tyå 200kr eller mindre.
Iaf så var det så i Australien.
mvh Johan