Jorden runt mars 2010!!

11 dec. 2009 19:32
Visningar: 459
Hej alla resglada!
Vi är 4-5 pers (än så länge) som tänkte dra jorden runt en sväng och den planerade rutten kommer se ut så här ungefär!
Karibien, Mexiko kanske, Nya Zeland, Australien, Sydafrika, Brasilien-Rio och så hem :) Vi funderar på att..ligga på stranden och slappa..kuta i djungeln och titta på apor..läppja lite på en iskall cerveza..och varför inte klättra upp och krama lite på kristus statyn? Meeen vi kan såklart vara flexibla om det skulle finns fler önskemål =P
Resan verkar iaf bli av i mars typ och vi kommer vara iväg ca 2 månader!

Hör av er så styr vi upp nåt kul ihop!
Av Jojje87
31 dec. 2009 21:35
Hej

Jag är också inne på att resa jorden runt. Att åka i början av mars passar mig perfekt och att stanna i ungefär två månader. Trevliga resmål också, det enda jag kanske skulle vilja lägga till på listan är någon söderhavsö men tiden kanske är för knapp för det.

Skulle vara trevligt om vi blev ett gäng som trivdes bra ihop.

Mvh Johanna
14 feb. 2010 21:11
Hej
Det låter ju väldigt spännande,undrar om du har kommit igång med planering o allt? hur många är ni än så länge? vilket land börjas det med?
Jag är nämligen intresserad, och lagom tid för mig är mitten av mars o framåt...

Få se om d blir ngt !!!
15 feb. 2010 13:08
hej
ja fyller ju år i mars...vill så gärna hitta på nåt men vet inte vad :(
men en härlig resa e d va ja längtat efter..kanske inte hela jorden men kanske halva ;) ...
västindien låter ju sååå najs :D ... hör gärna av dig om d blir mer allvar :)
(Logga in för att se e-postadress)
21 feb. 2010 19:00
hej jag är lite sugen men har två spelningar i mars så om nu åker i slutet av mars hörs av er ..skulle gärna åka till dom ställerna ..det enda ja iten rä riktigt sugen på är mexico..har dåliga erfarenheter därifrån :p
23 feb. 2010 16:09
Låter som ett intensivt resschema för endast 2 månader :) Var i Karibien kommer ni att vara? Och är ni kvar där i början av april? Jag har redan varit på flera ställen i Karibien och Mexico om det är näst på tur, men om ni är på någon karibisk ö jag inte besökt kunde jag möta upp. Om ni startar resan i Sydafrika är jag också ivrig! Jag kan dessvärre bara hänga med de tvår första veckorna i april!