Jorden runt hösten 2015 - USA, Sydamerika, Asien, Oceanien, Afrika?

2 dec. 2014 23:37
Visningar: 204
Hej,

Jag är en tjej på 20 år som söker resesällskap som vill ut på äventyr och se sig omkring överallt. Har planer för en jorden runt resa med början hösten 2015, i september?

Finns många länder av intresse men speciellt USA, Sydafrika, Australien, Bali, Nya Zeeland, Kina, Thailand, Brasilien, Singapore mm.
Är tidigt ute för att hitta någon/några att lära känna innan resan och även planera resan tillsammans med!

På min "want to do-list" finns bland annat:

*Bungejump
*Kajak och forsränning
*Hoppa fallskärm
*Ta dykarcertifikat
*Vandra till fylke osv i NZ
*Lära mig surfa
*Volentärarbeta
*Uppleva storstäder
*Besöka Amazonas
*Work and travel

Jag är en glad, spontan och äventyrlig tjej som gillar att göra allt möjligt och är med på det mesta. Jag gillar naturen och att vandra, att träffa nya människor och nya kulturer. Adrenalinkickar är ju inte fel att få ibland, men även festa och ligga på stranden är jag med på.

Låter detta intressant eller om de finns några mer frågor så är de bara att skriva! Ha de gött :)
3 dec. 2014 09:58
Hallå där!

Det här låter väldigt intressant :) hur länge planerar du att vara borta?

/ Emma
Av Jensv
3 dec. 2014 17:16
Jag hade tänkt att vara borta mellan 5-12 månader!
Om man ska åka på Work and travel ett tag också så tjänar man ju lite pengar där också!

Hur länge känner du att du kan vara borta?
28 dec. 2014 18:55
Hej

Mitt namn är Matilda och jag är 19, strax 20. Har lite av samma planer som du och tycker det låter jätte roligt. Har liknande planer där jag vill maximera min resa, göra lite av varje, både storstad, äventyr, fest och ligga och sola på en strand på någon liten ö. Dessutom intresserad av ungefär samma ställen som du.

Jobbar för tillfället och hade också planerat att åka nästa höst någon gång. Är väldigt aktiv tjej, spelar både handboll och fotboll och gillar när det händer lite saker. Älskar att träffa nya människor och hade tyckt det var skoj att resa med någon/några. Kanske hade varit skoj att snacka lite mer? :)