Jorden runt 9 mån, budget?

15 aug. 2018 20:00
Visningar: 224
Hejsan. Har planer på att kanske backpacka jorden runt om sisådär ett år eller två. Jag tänker mig Kina, sydostasien, Nya zeeland, Australien, Botswana, Tanzania, sydamerika och till sist USA. Jag tänker då spendera kanske 3 månader i Asien, en månad i Nya zeeland och Australien, en månad i afrika, två månader i Sydamerika och två månader i USA. Alltså sammanlagt 9 månader. OCH jag tänker mig då en backpacker standard, jag kommer alltså inte ta in på hotell, utan jag kommer försöka hitta billiga hostel & vandrarhem osv. Mat tänker jag att det kan man köpa lokalt. Alltså inte på restaurang. Nåt som jag dock kommer vilja lägga en del pengar på är upplevelser och äventyr och roliga aktiviteter. Jag tänker också att jag ska försöka resa lokalt i asien, sydamerika och usa. Alltså är det mest flygningar till varje ny kontinent som jag kommer flyga. Shoppa kläder är jag inte så jättemycket för även om det kommer behövas ( men också säkert viljas lite grand ). Sen så har jag hört att det är billigare att resa fler, så om nån möjligtvis skulle vilja hänga på så är det mycket välkommet. Men som sagt, nå som har någon som helst liten aning om vad det här kalaset kan gå på?
Medlemmen har tagit bort svaret
15 aug. 2018 23:06
Med tanke på din resplan skulle jag säga 250-350.000 om du lever billigt.
Av Birgere
15 aug. 2018 23:33
Håller med Marywood att vissa av dina destinationer kommer att få kostnaderna att gå upp kraftigt.
Resekompis spar mycket pengar på boendet framförallt.
Du kan även spara mycket på att tex köpa en jordenruntbiljett MEN dom biljetterna kräver ofta att man flyger åt ett håll och inte som du planerar lite kors o tvärs. En massa enkelbiljetter mellan lite udda destinationer kan bli väldigt dyrt.
Av M4sta86
20 aug. 2018 10:39
1 månad i Australien/Nya Zeeland tror jag blir rätt stressigt beroende på vad du vill se.. Jag var själv 10v i Australien och tyckte det var lagom för att slippa stress. Brorsan var 3v på Nya Zeeland och tyckte det var för kort tid