Egypten
Joakimn,
7 jan. 2009
Updaterad av Egyptenguiden
för 15 år sedan
Har fått förfrågan om att ordna en dykresa för en grupp på 7-9st.
Resan skall gå till Dahab/Jordanien samt avslut på krigsvraket Thistlegorm.
Det är tänkt att några skall gradera upp sina cert, ev någon ny openwater..
Jag har bara dykt budget i området,typ beduindivers ect..
Är det någon som ...
Egypten
Majsan_82,
8 aug. 2012
Updaterad av Joakimn
för 12 år sedan
Hej!
Funderar på att åka till Sharm el-Sheik i vinter och skulle då även vilja åka till Jordanien och "Petra". Har sett att vissa researrangörer har turer dit, men de kunde inte lämna prisuppgifter när jag ringde och frågade, så nu undrar jag om det är någon här som gjort en sådan tur och i ...
Egypten
Metted,
24 jan. 2015
Updaterad av Mapa1
för 9 år sedan
Hej!
Vi åker till Dahab med landning i Sharm el Sheik den 21 feb. Fick dubbel info avgående visum,någon som vet om vi behöver eller ej? Även hur läget är,läste på UDs hemsida om avrådan om att åka,någon in satt eller nyligen varit där som vet?
Tack på förhand! //Mette ... Mapa1: Betalade ni ...
Egypten
Stivoo,
20 mars 2023
Updaterad av Egyptentipsaren
för 1 år sedan
Hej alla glada! Är det enkelt att få visum in till Egypten? Någon som har haft svårigheter ? En annan fråga, hur fungerar det om man inte kommer in landet ? Är det gränspolisen som bokar din biljett hem ? Eller har du möjlighet att göra det själv ? Är svensk medborgare såklart ... Egyptentipsaren: ...
Egypten
Benita66,
27 dec. 2019
Updaterad av Vittjarn
för 4 år sedan
Hej,
beställt sista minuten till Hurghada och funderar över Visum. Finns det någon sajt där man beställer visum över nätet till rimlig kostnad eller ska man stå på flygplatsen i Hurghada mitt i natten och vänta på sin tur? Nån som vet? Tack på förhand! ... Andreasme: Bara rättelse. Flyger man med ...
Egypten
Samita,
23 mars 2009
Updaterad av Egyptenguiden
för 15 år sedan
Jag skulle gärna vilja åka ner till Egypten men vill helst inte flyga.
Finns det någon här som har åkt tåg och båt ner till afrika?
Kan ni ge mig tips var jag kan finna tågtider, priser och annat matnyttigt.
Vilken är den bästa vägen att ta tåg ned?
Ja alla tips och ideer mottages tacksamt. . ...