Istanbul 2010

Av Legusta
26 jan. 2010 23:54
Visningar: 811
Tjena jag vill ha tips på bra billigt boende i centrala Istanbul..... hotel eller gärna pensionat (med frukost)... är det med sjöutsikt är den än bättre.
Eller om ngn känner till en bra websida där man kan söka boende
Av Feliice
7 feb. 2010 10:43
Hej :)

www.alpharooms.com brukar vara relativt billiga :)
www.resfeber.se kan också ha skapliga priser :)

antar att du vill bo någonstans nära "old town"..där ligger de flesta pensionat till bra pris :)
Av Legusta
7 feb. 2010 18:51
Hotel är för dyra i Istanbul så jag letar hellre efter ett mer billigare pensionat.... från 150-300 sek för ett dbl-rum.
Kanske en omöjliget där men jag har bott för (50 TYR) ca 10 SEK/natten i dbl rum med frukost i gamla stan i Antalaya.
Se bild: http://www.reseguiden.se/forum/bilder/290828
Av Feliice
8 feb. 2010 22:42
Förstod inte riktigt vad du menade med ditt sista inlägg men i vilket fall som helst . att bo i antalya så pass billigt är inte omöjligt, inte heller i alanya.....finns hotell för 1euro per natt. Men jag tror att det är svårt att hitta i Istanbul :)

Det billigaste alpharooms har en vecka i april, vet ju inte när ni ska åka och inte heller hur länge, men en vecka kostar ca 270Euro inkl frukost. Nu finns det garanterat billigare än detta, men det är ju bara att googla runt .....
Av Legusta
23 feb. 2010 01:36
Turistbyråerna är för dyra och jag vill inte bo på ett opersonligt hotell utan jag söker mej hellre till ngt pensionat som styrs av ngn familj.
Det är roligare att komma kulturen & människorna närmare så dessutom kan man få lite mer udda tips om man frågar att man vill undvika turistfällorna.
Se och äta genuint billigt och göra som folket själva gör där.