Inrikesflyg mellan Cebu och Davao City

Av Hpap
29 apr. 2011 23:01
Visningar: 779
Söker information om inrikesflyg. Vi planerar tre veckor på Filippinerna ca 3-23 februari 2012 och nu har jag börjat leta flygbiljetter.
Vi måste först besöka släkten i Davao City en vecka, men den här resan ska vi även passa på att ha egen semester på Panglao och Malapascua, har vi tänkt.
Min tanke var att boka ToR till Cebu och sen köpa inrikesbiljetter därifrån till Davao City ToR. Jag kan bara hitta Cebu Pacific som flyger däremellan och enligt deras hemsida får man inte ta med sig incheckat bagage. Är det någon som vet om det stämmer?
30 apr. 2011 12:41
Hej,

Det borde finnas fler som flyger den sträcka, det är ändå dom 2 största städerna efter Manila.
Kolla med Zest air, Air Philippine alt Philippine airlines. Det kan va svårt att få fram tider såhär långt innan.

När det gäller Cebu Pacific så har dom tagit bort incheckat bagage som är inkluderat i biljetten, Men du kan fortfarande checka in bagaget mot en smärre avgift. Du betalar för hur mycket du vill checka in.

MVH Micke
Alona Studios Hotel
Av Hpap
30 apr. 2011 12:51
Hej!

Tack för svar. Vad bra att det ändå går att få med sig bagage. Då verkar det lösa sig. Ska även kolla upp de andra flygbolagen du tipsade om. Har du någon suite ledig hos dig på Alona Studios Hotel den 12-18 februari (81 kvm)? Vi är två vuxna och två killar på 11 och 15 år.