Ingen dålig resmage

Av Ewasti
14 feb. 2008 09:15
Visningar: 1538
Många kan uppleva efter några dagars vistelse utomlans vid varmare breddgrader att magen inte är som den ska.
Mitt tips som jag har fått av en sjuksköterska är att dricka från1a dagen minst en flacka mineral vatten (bubbelvatten).
Vanligt vatten innehåller inte några mineraler eller salter som våra tarmar behöver. Med vanligt vatten hjälper man bara till med att skölja tarmen från mineraler och salter och magen har svårt att binda maten. När man svettas så avsöndras även mineraler och salter från tarmen mycket fort. Man skall även tänka på att salta lite extra på maten som innehåller samma ämne.
Det har hjälp mig på mina resor och har aldrig haft problem med dålig resmage. Ett mycket enkelt sätt att slippa dålig mage och äta tabletter av olika de slag
14 feb. 2008 09:19
Jag är den där tvärtomtypen som inte så ofta blir lös i magen utan förstoppad! Till slut brukar jag få gå till apoteket och be om något lösande! Men det kanske borde räcka med att dricka resmålets kranvatten så är promblemet L-Ö-S-T!
:D
Av Chrtae
14 feb. 2008 12:08
Viktigare är nog att undvika kranvattnet som har annorlunda bakterieflora än vi har. Ibland är vattnet i kranarna så hårt klorerat att det stinker badhus om det vilket borde göra det ännu lättare att undvika. Brukar själv enbart dricka "flaskvatten" ,beroende på hur lång tid jag skall stanna, minst första veckan. Har hittills aldrig varit magsjuk trots att jag äter det mesta...
Saltet håller jag bara delvis med om. Det är viktigt om det är varmt och man förlorar mycket vätska, annars (vintertid) kan det faktiskt ha motsatt effekt - du kan bli sjuk av för mycket salt!
Av Mpc
14 feb. 2008 12:28
På tal om resmage jag fick för många årsen ett gammalt tips som jag provat i många år det är vatten samt ca 20 St. Vitpepperkron som man tar o ni undra nu varför jo i vittpepper kornen fins det ett emne som binder slam produkten men har man fått diarré så hjälper nästa inget.
Av Bibby
14 feb. 2008 15:26
Jag tror på en devis:
Ät vad lokalbefolkningen äter så mår du bra.
Det har jag gjort och det har funkat.

Hmmmm, nu blev jag hungrig.... ;)