Inflyg från olika länder, bo i samma rum på samma hotell. Hur gör man?

Av Robby
1 juni 2010 23:56 (redigerad)
Visningar: 241
Min flickvän som bor i Kalifornien och jag vill semestra i Frankrike. När man bokar flyg + hotell online så antar sidorna att de båda personerna skall flyga med samma plan när man bokar resan för två vuxna. Det verkar inte gå att boka flyg för en person och samtidigt boka hotell för två. Ska nån av oss kontakta en vanlig resebyrå och be dem boka hotellet separat kanske?
Av Mpc
1 juni 2010 23:59
tro du kan gör det själv *L*
Av Robby
2 juni 2010 00:00
Citerat från mpc:
tro du kan gör det själv *L*
Frågan är väl då om de snackar engelska eller inte.
Av Mpc
2 juni 2010 00:03
i så falle så tar du över o berätta hur det står till *L*
2 juni 2010 00:28
Om du bokar hotellrummet på någon hotellsajt och resorna var för sig på en flygsajt borde det funka? Flygsajterna är krångliga om man vill boka resor som inte följer "mallen" - jag försökte kolla om det gick att resa från Sverige med mellanlandning i Moskva och vidare till Simferopol men med returresa bara från Moskva - det var helt omöjligt faktiskt. Gick inte alls att begripa hur man skulle göra..
2 juni 2010 00:32
Man kan väl boka flyg och hotell var för sig... Boka hotell på t.ex. hotels.com (Eller var du vill) Sök sedan flyg via sökmotor. Så brukar i alla fall jag göra och det funkar finfint.:-)
Av Robby
2 juni 2010 00:42
Citerat från kajsakomet:
Man kan väl boka flyg och hotell var för sig... Boka hotell på t.ex. hotels.com (Eller var du vill) Sök sedan flyg via sökmotor. Så brukar i alla fall jag göra och det funkar finfint.:-)
Låter bra. Har aldrig bokat varken flyg eller hotell förut så jag kända inte till hotels.com. Tack.
2 juni 2010 00:52
Klicka på hotell här ovanför så kommer du till många olika hotellsajter - de har alla olika pris på rummen så det lönar sig att kolla lite. Samma med flyget. Och så kolla priserna direkt på hotellets hemsida och på flygbolagens.