USA
Smaragden,
26 mars 2014
Updaterad av Smaragden
för 10 år sedan
Nu kommer min sista fråga om New York....
Finns det några mysiga matmarknader på Manhattan där man kan bara gå runt och titta men även handla lite godsaker att ha på picknick.
Läste om någon på sydöstra delen av Manhattan, men hittar inte den sidan nu.
Tackar på förhand!
Anette ... Smaragden: ...
USA
Reselover,
16 feb. 2013
Updaterad av Reselover
för 11 år sedan
Nån som kan hjälpa mig? Senaste NewYork-resan i juni 2012 råkade jag när jag vandrade nerför Broadway komma till en marknad, där Broadway var avstängd från Huston street o neråt. Shoppade lite koftor o en kjol o kikade.Frågade om det alltid var marknad där på lördagar, o svaret var nej.
Fick ...
Updaterad av Paulina
för 11 år sedan
Jag ska till New York den 12 juli med ett par vänner och åker sedan vidare till Miami, blir totalt borta i två veckor.
Jag vill givetvis inte missa smultronställena som finns i NY och Miami som exempelvis mysiga och prisvärda uteserveringar, fik, varuhus, marknader och sevärdheter som man inte ...
USA
Jonken70,
27 nov. 2019
Updaterad av Evas-restips
för 4 år sedan
Vi planerar att ta en tripp till New York i februari. Vi, familj med två tonåringar, har aldrig varit i USA/NY. Vi tar tacksamt emot alla tips som ni resenärer kan komma med. Vi har inte köpt någon resa ännu. Alla tips inför vore toppen men även vad vi ska tänka på då vi är där. Har förstått att ...
USA
Arwendog,
12 mars 2019
Updaterad av Evas-restips
för 5 år sedan
Hej!
Jag skall åka till New York med min äldsta son i maj som en liten belöning för att han kämpat på så bra i skolan - han går ut 9:an i vår. Med på resan följer hans bästa kompis och hans mamma.
Jag har varit i NY 3 gånger tidigare så jag är inte helt lost men jag skulle behöva lite tips på ...
USA
Jannikea,
7 dec. 2018
Updaterad av Floridasidan
för 5 år sedan
Hej!
Under tre månader nästa år (april-juni) ska jag bo i Brooklyn, NY. Jag har redan hyrt lägenhet, ska jobba med mitt vanliga svenska jobb, bara bo där för att jag vill byta miljö ett tag och fick chansen:-)
Min fråga är till er är, kan det bli problem att få stanna 3 månader när jag kommer ...