Hyrbilsalternativ
Tänkte fråga om någon har tips på hur jag kan göra med hyrbil.
Ska resa till Denver i mitten på nov och kommer åka runt Wyoming, Utah, Nevada, Arizona och tillbaka upp till Colorado. ca 2 veckor kommer jag vara på vägarna.
Hyrbilspriserna är ju hög kan man ju lugnt säga, men kan man sia något om dom är på väg ner eller är det bara att boka som det är nu?
Någon som provat Turo?
Finns det andra alternativ?
Med vänlig hälsning,
Ska resa till Denver i mitten på nov och kommer åka runt Wyoming, Utah, Nevada, Arizona och tillbaka upp till Colorado. ca 2 veckor kommer jag vara på vägarna.
Hyrbilspriserna är ju hög kan man ju lugnt säga, men kan man sia något om dom är på väg ner eller är det bara att boka som det är nu?
Någon som provat Turo?
Finns det andra alternativ?
Med vänlig hälsning,
Citerat från Birgere:
Har nyligen fått upp ögonen för Turo och det verkar riktigt intressant.
Lite osäker fortfarande vad försäkringen kommer att kosta och om ett kreditskortssjälvriskförsäkring gäller.
Verkligen förmånlig priser men oklart hur/vad som täcks vid en kollision och kostnad för självrisk?
Lite osäker fortfarande vad försäkringen kommer att kosta och om ett kreditskortssjälvriskförsäkring gäller.
Citerat från El_gringo:
Läste någonstans att vill man ha 0-självrisk så dubblas bilhyran, då vanliga uthyrningsföretag redan har detta inbakat i priset så blir skillnaden inte så stor längre.
Citerat från Birgere:
Verkligen förmånlig priser men oklart hur/vad som täcks vid en kollision och kostnad för självrisk?Har nyligen fått upp ögonen för Turo och det verkar riktigt intressant.
Jag har bokat bil med fri avbokning,bokar om när jag hittar pris som är lägre.
Har fått lite uppgifter varför priserna är så höga just nu,det beror till stor del på att under pandemin så har det inte hyrts så många bilar och då dom leasar på 3år så har dom inte hämtat ut nya i samma takt som förr pga dålig beläggning.Nu är det brist på nya bilar så bilparken är inte lika stor.Men dom senaste 2mån när jag kollat har bilarna varit betydligt billigare c:a 2 veckor från hyresdatum.
Har fått lite uppgifter varför priserna är så höga just nu,det beror till stor del på att under pandemin så har det inte hyrts så många bilar och då dom leasar på 3år så har dom inte hämtat ut nya i samma takt som förr pga dålig beläggning.Nu är det brist på nya bilar så bilparken är inte lika stor.Men dom senaste 2mån när jag kollat har bilarna varit betydligt billigare c:a 2 veckor från hyresdatum.