Hyra hus i FLorida?

21 dec. 2009 18:43
Visningar: 3713
Hej !
Är det någon som har bra kontakter när man ska hyra hus i florida.Vi är en familj med två barn 4,7 som vill hyra slutet av april.
Nära kusten med pool vill vi gärna ha.Vi kommer att flyga till orlando så gärna inte allt för långt söder ut.
Tacksam för hjälp och svar.
Mvh Johanna
Av Maddeck
21 dec. 2009 21:44
Hej

Vi har bokat genom vacationrentals.com.
Det är privatpersoner som hyr ut. Det har funkat utan problem.
Vi har hittat en sjysst lgh på treasure island utanför tampa där vi varit en gång förut, och nu ska vi vara där i slutet av april igen, men annars hade
jag rekommenderat den!
I alla fall är västkusten jättefin, superfina stränder och inte så mycket vågor. Bra för barnen.
Om ni inte måste ha gångavstånd till stranden så finns det mycket att välja mellan till riktigt bra priser, vill man ha gångavstånd blir det lite dyrare.
Hoppas ni hittar nåt bra.

Mvh M
Av Roikan
23 dec. 2009 10:03
Vi har bott många gånger i stugor vi hyrt av ett äldre par. de ligger belägna vid en sjö i området Babson park. Ett tips är att kolla via google earth.

Min mamma har gjort ett album från när vi var senast i Florida och där finns några bilder från just stugorna och sjön.

http://www.reseguiden.se/minsida/gbenskar/bilder?forum_trip_id=589

ha så kul!
6 jan. 2010 09:59
Hej

Vi har hyrt hus ett flertal gånger de senaste åren. Mestadels på Anna Maria Island som ligger precis söder om Tampa Bay. Vi har även hyrt hus i Orlando och i Key Largo några gånger. Förutom tidigare nämda vacationrentals har vi hyrt direkt från privatpersoner på www.vrbo.com
Ett annat alternativ är att söka rätt på en lokal mäklare (Real Estate Agent). Åtminstone på Anna Maria håller alla mäklare också på med uthyrning. Kan även vara en ide att göra en sökning på ww.hotels.com. En del resorts som har hus kan man hitta där.

Lycka till Jonas
Av Leicy
12 jan. 2010 15:21
Hej !
Vi var i Florida 2008 och hyrde då en villa i Naples som var helt suverän.Vi hyrde genom Swanson, möjligt att det blir billigare att boka direkt .
Villan hade fyra sovrum , vard/kök och matsalsrum + en egen pool. Det finns bilder på den på Resedagboken.se om du söker på fam_palm.
Mvh Petra
Av Daytona
14 jan. 2010 10:52
Måste det vara ett hus? Ni kan inte tänka er lgh? Jag har kontakter för jättefina lgh. kolla in bilder på www.resdagboken.se sök på resenär: oceanwalkers.