Hurghada här kommer jag, men packlistan..?
Nu börjar resan till Egypten, Hurghada nära sig! Jag och min flickvänn åker dit på en allinclusive i 2 veckor med planer att ta dykar cert och bara ha en underbar semester!
Men nu när man börjar fundera över packningen så märker jag att jag egentligen inte vet vad jag borde ta med mig. Visst basprylar och så är ju självklart….
Men har ni några tipps var som mer är bra att ta med och tänka på?
Vad kan man köpa i Sverige, och vad är bäst att köpa där nere?
Mvh Johannes
Men nu när man börjar fundera över packningen så märker jag att jag egentligen inte vet vad jag borde ta med mig. Visst basprylar och så är ju självklart….
Men har ni några tipps var som mer är bra att ta med och tänka på?
Vad kan man köpa i Sverige, och vad är bäst att köpa där nere?
Mvh Johannes
Hej Johannes!
Be din flickvän packa lite mer täckande kläder än man kanske brukar ha på sommaren i Sverige... Om ni vill ta er utanför hotellet ibland, vilket jag antar, så kan det vara bra att ha... Man känner sig mer bekväm, blir mindre utstirrad och behandlad med mer respekt... jag lovar!
Att handla saker där nere kan vara ganska påfrestande eftersom försäljarna är mycket envisa, så man orkar inte med så långa shoppingturer...
Hoppas ni får en jätteskön semester med bra dykning!
Be din flickvän packa lite mer täckande kläder än man kanske brukar ha på sommaren i Sverige... Om ni vill ta er utanför hotellet ibland, vilket jag antar, så kan det vara bra att ha... Man känner sig mer bekväm, blir mindre utstirrad och behandlad med mer respekt... jag lovar!
Att handla saker där nere kan vara ganska påfrestande eftersom försäljarna är mycket envisa, så man orkar inte med så långa shoppingturer...
Hoppas ni får en jätteskön semester med bra dykning!
Jag tipsar om alcogel! :) Använd flitigt.
Och som sagt, tunn långärmad tröja eller tunika är ett riktigt bra tips om man vill gå ut och se sig omkring.
Som jag minns det kunde man mest köpa krimskrams i Hurghada. Många souvernirbutiker.
Parfym och kryddor ser man lite var stans,
Om ni törs så passa på att köpa sötpotatis av någon av männen som går längs huvudgatan och säljer från vagn. :) jättegott.
Rödahavet är något av det häftigaste jag har upplevt. Det är som att stoppa ner huvudet i ett akvarium.
Hoppas ni får en riktigt skön semester.
Och som sagt, tunn långärmad tröja eller tunika är ett riktigt bra tips om man vill gå ut och se sig omkring.
Som jag minns det kunde man mest köpa krimskrams i Hurghada. Många souvernirbutiker.
Parfym och kryddor ser man lite var stans,
Om ni törs så passa på att köpa sötpotatis av någon av männen som går längs huvudgatan och säljer från vagn. :) jättegott.
Rödahavet är något av det häftigaste jag har upplevt. Det är som att stoppa ner huvudet i ett akvarium.
Hoppas ni får en riktigt skön semester.
Det finns så mkt skrivit om denna plats..sök på hurghada så dyker det upp mängder
Det finns ingen anledning att upprepa det som reda finns att läsa...
men alcogel är viktigt...
jag rekomenderar också prince diving center i el dahar,där driver annika o ibrahim detta center,annika är från finland o snackar svenska..
Dom har bra priser o dom är jätte trevliga..
lycka till..
m
Det finns ingen anledning att upprepa det som reda finns att läsa...
men alcogel är viktigt...
jag rekomenderar också prince diving center i el dahar,där driver annika o ibrahim detta center,annika är från finland o snackar svenska..
Dom har bra priser o dom är jätte trevliga..
lycka till..
m