Hur ska vi planera om vår Florida-resa över jul och nyår?!

9 juni 2024 19:23 (redigerad)
Visningar: 266
Bästa Florida-experter!
Jag och min man har hamnat i en lite oväntad situation och skulle verkligen bli så tacksamma över era tips, råd och samlade expertis.

Vi har sedan en tid tillbaka en inbokad resa till Florida över jul och nyår! Så kul! Dock var planen att göra detta tillsammans med en annan familj (massa barn i blandade åldrar) och därför planerades det för en resa som skulle delas upp på Miami med omnejd samt Orlando; 1,5 vecka på vardera ställe.

Men nu fick vi just veta att vårt resesällskap inte längre kommer kunna åka vilket lämnar mig och min man till att behöva att planera om hela resan! Kul egentligen, men så totalt oerfarna av USA och Florida som vi är så skulle vi verkligen uppskatta alla tips och råd kring hur vi bör tänka för att få en så härlig resa som möjligt. Med på resan kommer vi har vår då 2-åriga son, så vad skulle ni rekommendera oss? Vi har alltså inga behov av att besöka alla nöjesparker då han är så liten och långa bilresor för att se coola platser är inte heller riktigt värt att prioritera. Vi älskar att promenera, sätta oss på någon härlig uteservering, göra kortare utflykter, hänga i lekparker samt bara ta det lugnt och njuta av denna plats- helt enkelt ett förhållandesvis enkelt småbarnsliv... :) Var skulle ni rekommendera oss att bo? Platser värda att besöka? Var vill man vara över jul respektive nyår, några extra häftiga platser att uppleva detta på? Något annat viktigt att tänka på när vi reser under denna period och med litet barn?

Som sagt, uppskattar alla tankar och tips för att kunna bygga om denna resa till något fantastiskt!
TACK
29 juni 2024 00:14
Så ni har 3 veckor? Vill ni inte åka upp till Savannah en 4-7 dagar så föreslår jag Kissimmee 10 nätter Air BnB, FLL/Hollywood en vecka Air BnB å Naples området resten av tiden men i valfri ordning, men fler dagar i Kissimmee än övriga ställen för stor skillnad på att göra saker utan de stora parkerna.*,,,,,,,
28 juli 2024 11:59
Åh, tack snälla för tips! Savannah har vi inte tänkt på tidigare, så det ska vi absolut överväga! TACK! Kissimmee har jag sett återkommande tips om här på forumet så den ligger på "kolla-upp-listan". Nu har vi dock börjat fundera på att hyra husbil och åka runt; några erfarenheter av det? :D
29 juli 2024 14:18 (redigerad)
Jag har kört husbil minst 7 ggr, men då är det relocations för bilar som ska flyttas som turister får köra. Jag ska hitta en husbil 9-20 sept men inget napp ännu men jag är säker på att det kommer att dyka upp erbjudanden efter laborday första helgen i september. är inte så viktigt var den ska hämtas eller lämnas då inrikesflyg är så billigt. Här en bra länk för relocations Jag har alltid bokat av Cruise America. https://www.rentalcarrelocation.com/
Ärligt talat så finns det inte så mycket att se i Florida om man jämför med Colorado, Utah, Kalifornien.