Hur ska man tänka?

12 apr. 2018 11:43
Visningar: 118
Hej,

Vi flyger till Bangkok 16 juni för att sedan resa Kambodja, Vietnamn och sist landa i Bali.
Hur bör man tänka gällande flyg? Boka på plats? Eller innan? Är det dyrt att resa emellan?

Alla tips uppskattas!
13 apr. 2018 07:52
Hej :)

När jag reste runt i Asien var det enda jag hade bokat flygbiljetten dit och hem. Jag reste i Thailand, Laos och Vietnam. När vi skulle förflytta oss med båt eller buss bokade vi biljetterna oftast dagen innan. Vi gjorde två flygresor. En ifrån Hat Yay i Thailand till Bangkok och en ifrån Luang Prabang till Hanoi. Dessa flygresor bokade vi 4-5 dagar innan vi skulle åka. Om det hade blivit billigare att boka tidigare vet jag inte riktigt men just dessa flygresor var inte så dyra och det var skönt att inte ha datum att tänka på när man reste utan kunde allt mer som det kom.

Jag reste ifrån Singapore till Bali 2011 och då bokade vi flyget till Bali 2-3 dagar innan och det gick utan problem. Men har som sagt dålig koll på hur priset påverkas och kommer tyvärr inte ihåg vad vi betalade. Men gör som Erik777 skrev då får du ett hum om hur priserna förändras.

Ha en riktigt bra resa!
13 apr. 2018 08:48
Hur länge kommer ni vara borta? Nackdelen med er resväg är att det i nuvarande upplägg inte finns något direktflyg mellan Vietnam och Bali, billigast blir att flyga via Kuala Lumpur. Genom att boka i förväg har ni större chans att hitta bra priser. Mellan Bangkok och Bali kostar direktflyg i nuläget från ca 750:- i juli, lite dyrare från Vietnam -Bali, men tar då betydligt längre tid.