Hur många utflykter "måste" man göra?

Av Tina88
8 sep. 2020 18:53
Visningar: 468
Hej.

Resenärven håller på att sprängas så håller just nu på att planera en resa till khao lak i mars. Sedan får vi välla se OM det går att resa då. Men vi håller tummarna.

Vi har tidigare varit i Thailand och Phuket men inte just i Khao lak. Två vuxna och tre barn, 13,10 och 6 år. Vi kommer stanna 15 dagar, och vill såklart upptäcka omgivningen och inte enbart bo på hotellet. Samtidigt vill vi inte vara ute och ränna hela tiden då barnen uppskattar havet, poolen och lugnet.

Men ju mer utflyktsmål jag söker efter desto mer stressad blir jag, vi kommer ju inte hinna med att besöka alla platser!

Så min fråga är: hur många utflykter är rimligt att göra på två veckor enligt er?
Och, vilka utflykter tycker ni att man inte får missa och såklart varför? (Resetiden bör inte vara mer än 2.. max 3 timmar pga rejält åksjuka barn.

Kan tillägga att jag och den äldsta gillar snorkling.

Tack :)
Av M4sta86
3 dec. 2020 10:41
Om ni är i Khao Lak rekommenderar jag en dagstur ut till Surin eller Tachai. Fantastiskt vatten, bra snorkling osv..
Undvik Similan som både är förstört samt koraller i stort sett döda.

Några mil norr om Khao Lak, ligger en liten ö som heter Kho kho kao. Kilometer lång strand som i stort sett är folktom. Ta moppar eller tuktuk dit. Vi tog moppar som de lastar på en longtail och kör över kanalen (tar bara 5 min) så kan ni köra fritt på ön. Finns en halvt dold nerfart till stranden där det finns en restaurang, stolar att hyra osv.