Hur bokar man flyg 1 år i förväg?

Av Adelia
6 feb. 2008 13:07
Visningar: 2002
Nu har jag försökt att leta flygstolar och priser till Krabi i februari 2009 på nätet men det är helt hopplöst. Hur ska man gå tillväga?
Av Mpc
6 feb. 2008 13:29
Det fins inga tider att boka i nu du får vänta om du inte vil går in på en resebyrå o bokar Charter
6 feb. 2008 13:50
Hej, de flesta "reguljära" flygbolag har via nätet rullande 11 eller 12 månaders möjlighet till förbokning vad jag har förstått. Alltså resedag och hemkomstdag inom 12 månaders intervallen.
Jag har 2 ggr bokat via Ticket till Thailand ca 10 månader före avresa. Har också märkt att jag inte funnit några båttre priser än vad de kan erbjuda.
Ingemar
6 feb. 2008 14:14
I mars kan du säkert boka. När vi var i USA i våras hade vi bokat de biljetterna 11månader i förväg billigt (air france=god mat och service) med bra flygtider. Fanns några biljetter att boka senare med andra flygbolag någon hundralapp billigare men med sämre flygtider..(tid är ju också pengar).
/Resepiraterna
Av Sierra
6 feb. 2008 14:14
Du kan boka reguljärflyg till Bangkok, exvis Finnair och Thai Airways, 11 månader innan du skall åka hem igen.
Skall du exvis åka från Sverige till Bangkok 10 februari och hem 24 februari 2009 kan du boka tidigast 24 mars 2008.
Från Bangkok till Krabi är det inga problem. Det går många flyg varje dag så vad gäller den biten behöver du inte ha så lång förhållning.
Om du kollar in hos World Travel Team och informerar dem om dina önskemål så bevakar de biljettsläppet och fixar flighterna med Thai Airways åt dig till marknadens bästa pris.
http://www.worldtravelteam.se/
21 feb. 2008 20:34
Vi bokade vår resa till Bangkok 11 mån före.Vi skulle åka 27 dec och Thai skulle ha 13500 för en flygstol.Tyckte det var svettigt så jag kollade vidare.Hittade hos Sembo för 8000 samma dag.Ett snabbt snack med kompisarna och så skulle vi slå till.Då fick vi veta att det var "färskvara"Kunde ändras varje dag...Men vi fick resan för 8500.Åkte med Austrian airlines.Vi fick göra en mellanlandning i Wien och vänta två timmar men det var en god timpenning som vi tjänade.Bra benutrymme,film,god mat.
Vi åkte 23.30 så det var bra tid