Hur är Phan Thiet att besöka i december

19 apr. 2016 09:21
Visningar: 1005
Hej,
har precis bokat resa för mig och min familj (fru + barn 15+12 år) till Phan Thiet den 12 december. Till en början var jag exalterad över bokningen men nu börjar jag bli fundersam om det är ett bra resmål och söker därför åsikter från er på detta forumet. Resan kommer att kombineras med 3 nätter i Saigon.

Vi är ute efter bra bad, gärna med snorkling + roliga aktiviteter.

Det som gjort mig lite skeptisk är bl.a. att det verkar vara regnperiod samt att det verkar blåsa upp på eftermiddagarna och att det ska lukta fisksås från någon fabrik.

Snälla kom med synpunkter om resmålet
24 apr. 2016 01:56
Hej,

Att kunna borta några dagar från dagen rutin är prima. Och ni är verkligen på en semester. Vad roligt!

Generellt. som du sagt, verkar Phan Thiet vara inte rätt resmål under december. Ja, det stämmer. Kan du göra en ändring? Kan du byta resmål nu? Om du kan då gör du det bara. Om du kan inte bör du inte orolig för mycket. Eftersom:

1. Under december är det inte kraftigt regn längre. Ibland regnar det men ibland inte. Och jag vet säkert att Phan Thiet är inte så mycket regn under december. Men blåsigt ..ja. eftersom Phan Thiet är den bästa platsen för kite surfing.. . , alltså water sport activities... i hela landet Vietnam. Du kan ju gilla roliga aktiviteter...eller hur..

2. Fisksås,,, ja, det luktar men det är gott som f**...Du vet i vietnamesisk matlagning ... utan fisksås ...finns det ingen rätter som vi kallar YUMMY...lol .. Lite skoj bara. Fisksås luktar ju men inte överallt. Det är bergsäkert att ni ska bo i bra områden.

3. Gillar du fotografi eller dragon frukt? Phan Thiet blir bra ändå. Massa guava och dragon frukt där.

4.5. med mera som står på listan enligt er önskemål.

PS: du vet vad? många säger att dec är bra vädret i Phu Quoc... lol, jag var där i 5 dagar förra året, av 3 dagar med regn, och en dag var oklart; bara en var fint soligt... Vädret är ändrade lite år efter år...

Trevligt
24 apr. 2016 12:41
Hej,

vi var där i december för 3 år sen och vi hade en kanonsemester. Dessutom var det då iallafall superbilligt att gå ut å käka.
Lukten av fisksås vet jag inte inget vi märkte av iallafall.
Ang regn så kom det kanske en liten skur någon gång men det regnade över på en liten stund och sen var det kanon väder igen.
Men enligt oss då så är det ett super resmål.