Hotelltips Chicago

16 mars 2022 16:46
Visningar: 262
Hej, någon som har bra tips på prisvärda hotell i Chicago? Jag och min man åker i början av Juni för en tre veckors resa i the midwest och börjar några dagar i Chicago.
Tacksam för tips!
Av Fallan
17 mars 2022 05:21
Bodde på River Hotel precis före pandemin. Ligger mitt i smeten nära till allt downtown. Betalde under 700kr/natt för dubbelrum. Absolut inget extra, men för läget och priset var det kanon.
20 sep. 2022 21:16
Hittade ni något prisvärt hotell? Är ju lite andra priser nu efter pandemin 😔. Dyrt över hela landet, hotell har uppemot dubbla priset nu
21 sep. 2022 05:52
Hej, vet inte vad vårt hotell kostade faktiskt i Chicago. Vi hade turen att få vårt hotell där gratis, då vi kunde nyttja bonusnätter som min gamla au pair pappa lät oss få. Vi hälsade på dem när vi var där. Men kan instämma med att det är mycket dyrare överlag med hotell i USA, mycket pga svenska kronan såklart.
Vi bodde på flera motell när vi reste i somras i South Dakota, Colorado o Iowa och inte ett enda landade på under 1000:- /natten och då kunde det ibland vara utan frukost med.
24 sep. 2022 00:49
Jo dyrare är det definitivt, men kronan är inte mycket sämre nu än senast jag var här.Tror dom försöker ta igen vad dom förlorat helt enkelt