Hotell Peking, nära shopping

Av Noradee
27 juni 2012 10:50
Visningar: 1962
Hej!

Vi (2 vuxna & 2 barn) landar i Peking den 10 januari 2013 för tre dagars utforskning av staden.

Någon som har ett hotell att rekommendera nära någon av de bästa shoppingställena?
Budget mellan :-)

Tack på förhand!
Av 429717
27 juni 2012 12:53
Hej, en rent,bra och prisvärt hotell är detta:
Hutong Inn Zaoyuanju Hotel
No.17 Zhangwang Alley, Jiu Gulou Avenue, Dongcheng District, Beijing, 100009 Kina‎0851 761 949‎.
boka t.ex. via www.hotels.com eller www.Agoda.se
Ligger nära Drumtower med bra förbindelser, buss och tunnelbana
Tommy
28 juni 2012 20:00
Du skriver att hotellet måste ligga nära någon av de bästa shoppingställena, så om man ska ta din fråga på orden så måste du komplettera med att berätta vad det är du vill shoppa för prylar för att man ska kunna svara.

I väntan på ditt svar så kan jag framföra åsikten att jag inte anser att läget på hotellet är speciellt viktigt vid den typen av resa som ni ska göra. Kika på de olika hotellbokningssidorna och väg pris mot hotellstandard och bry er inte så mycket om läget. Mycket stor del alla turisthotell ligger acceptabelt centralt och rimligen så kommer ni att på era tre dagar besöka en hel del olika platser i olika områden i staden så det kvittar nästan var hotellet ligger.
Väg även in att ni kommer typ en mil för 30 RMB i taxi. (och runt hela staden för 2 RMB i tunnelbanan)

Mvh
28 juni 2012 20:11
När dottern o jag var i Beijing 2007 bodde vi på Marriott Courtyard Chongwenmen, tyckte vi var bra.. Mitt i en shoppingmall (vi åt frukost på någon av de västerländska kedjorna där). Det låg väldigt nära T-banestationen Chongwenmen, och vi åkte cykeltaxi från Pearlmarket.
Av Noradee
29 juni 2012 09:05
Hej igen,

tack för era svar. Som ni säkert märkt så har vi aldrig varit i Peking och jag har från början tyckt att 3 hela dagar är lite för lite men från svaren så verkar det inte vara så - trevligt!

Det gläder mig att hotellets belägenhet inte betyder speciellt mycket. Vad jag hade i åtanke var att vi kommer från Filippinerna och har inga ytterkläder med oss vilket betyder att vi behöver just ytterkläder från start, därav min fråga om shopping.

Krister - jag har hittat till din blogg och tackar för den! Vilken hjälp!

Mvh
Av Noradee
29 juni 2012 09:11
Passar på att fråga om flyplatsen också..
på vägen ned till Filippinerna så mellanlandar vi på Pekingsflyplats i 10 tim, finns det dagrum att hyra?
Vi reser ju med två barn så 10 tim på en flyplats känns sådär..
2 juli 2012 16:54
Out of Topic, men... Bibby, Long Time, No See!
Av Bibby
3 juli 2012 17:46
Citerat från robbowan:
Out of Topic, men... Bibby, Long Time, No See!
OT är alltid kul :)

Då har du inte läst allt, jag skriver lite ibland men kanske inte så mycket längre, sen har vi kanske lite olika "specialiteter"...
Ser att du lurar i vassen också ;)

Hoppas allt bra med dig!
4 juli 2012 16:27
Kanske någon dag för sent, men...
Senast vi var i Peking bodde vi på ett hotell som vi tyckte låg perfekt och det var Days Inn Forbidden City Hotel. Hotellet låg verkligen bra till, bara ett kvarter till Himmelska Fridens Torg/Förbjudna Staden där det även finns en tunnelbanestation. Det var också väldigt nära nattmarknaden med sina matstånd och en stor shoppinggata med västerländska affärer. Ändå låg hotellet ganska lugnt på en bakgata utan någon trafik.

De olika shoppingmarknaderna med kopior tar man sig sedan till enklast via tunnelbana (2 RMB enkel resa).

Läs mer om vår senaste långhelg i Peking i vår reseblog: http://andersochmaggansresor.wordpress.com/2011/06/10/peking-juni-2011/
6 juli 2012 12:34
Kanske Swissotel (www.swissotel.com). Inte tokcentralt men nära bra kommunikationer.

Annars har ju Radisson Blu/Park Plaza flera hotell i Beijing.

Bibby: Jo, saknar några riktigt klassiska, heta diskussioner.