Hotell med pool - Koh Samet
Någon som kan hjälpa?!
Vi planerar att åka till Koh samet under jul och barnen (6 & 9 år) har som krav att det ska finnas pool då havet inte lockar..
Tycker mig ha sökt på allt men hittar inget som tycka passa..
Någon som har idéer på ett passande hotell där?
Konstigt nog har många hotell ingen pool alls, så i "värsta" fall får ni gärna tipsa om fina hotell utan pool.
Vi tänker oss kring 1000kr/natt för oss fyra.
Vi planerar att åka till Koh samet under jul och barnen (6 & 9 år) har som krav att det ska finnas pool då havet inte lockar..
Tycker mig ha sökt på allt men hittar inget som tycka passa..
Någon som har idéer på ett passande hotell där?
Konstigt nog har många hotell ingen pool alls, så i "värsta" fall får ni gärna tipsa om fina hotell utan pool.
Vi tänker oss kring 1000kr/natt för oss fyra.
Hej Walle!
Tack för ditt svar. Har kikat på Pavillion bla :) Hur är stranden där? Vill inte ha en öde strand utan andra hotell/restauranger att kunna besöka till lunch/middagar.
Avstånd in till centrum? Gångavstånd med barn? Många frågor :)
Tack för ditt svar. Har kikat på Pavillion bla :) Hur är stranden där? Vill inte ha en öde strand utan andra hotell/restauranger att kunna besöka till lunch/middagar.
Avstånd in till centrum? Gångavstånd med barn? Många frågor :)
Inte Walle som svarar, men jag svarar ändå 😉
Stranden nedanför Samed Pavillion är aningen stenig, men fullt badbar! Vill man så kan man gå till höger ca 100 m så är man i nästa vik där stranden är bättre.
Samed Pavillion ligger inte öde på något sätt, det finns många bra restauranger på perfekt gångavstånd. Vi bodde på hotellet närmare stranden från Samed pavillion, på Samed Villa (Samed Pavillion ligger på andra raden ovanför Samed Villa) och de hade supergod mat!
Det är gångavstånd till den lite livligare delen och även till många andra fina stränder.
Vattnet på Koh Samet är så fint så det behövs ingen pool, därför så har inte så många hotell pool.
Stranden nedanför Samed Pavillion är aningen stenig, men fullt badbar! Vill man så kan man gå till höger ca 100 m så är man i nästa vik där stranden är bättre.
Samed Pavillion ligger inte öde på något sätt, det finns många bra restauranger på perfekt gångavstånd. Vi bodde på hotellet närmare stranden från Samed pavillion, på Samed Villa (Samed Pavillion ligger på andra raden ovanför Samed Villa) och de hade supergod mat!
Det är gångavstånd till den lite livligare delen och även till många andra fina stränder.
Vattnet på Koh Samet är så fint så det behövs ingen pool, därför så har inte så många hotell pool.
Fast så stenig är den inte tycker jag men som du säger Ansun fullt badbar... mest stenig isåfall direkt nedanför Pavilion och Villa men går man antingen till vä eller en bit bort till hö fina stränder. Om du vill så se bilder så har jag lagt upp bilder (sista sidan i bilder) på både stränderna och poolen på Pavilion. Det är likadant med vår son han vill också ha pool så han kan hoppa och ev dyka.
Bästa maten finns på grannhotellet Samed Villa, supergod... boka bord på dagen.
Det finns många restauranger efter stranden.
Att promenera till det lilla centrum tar ca 20 min att gå.
Bästa maten finns på grannhotellet Samed Villa, supergod... boka bord på dagen.
Det finns många restauranger efter stranden.
Att promenera till det lilla centrum tar ca 20 min att gå.
Tack för era svar!
Har förstått att Saikaewstranden är mest befolkad, och ser en del båtar precis utanför hotellen. Går det att bada där ändå?
Höll ni mest till på er egen strand eller var ni ofta på saikaew? Tänkte om det är mest där man hänger..
Har förstått att Saikaewstranden är mest befolkad, och ser en del båtar precis utanför hotellen. Går det att bada där ändå?
Höll ni mest till på er egen strand eller var ni ofta på saikaew? Tänkte om det är mest där man hänger..
Vi brukar bo på samed villa och är väldigt nöjda med både boende och läge.
Enligt mig bästa läget då det är rätt lugnt och skönt på stränderna både till höger och vänster.
Går ändå fort att gå upp till saikaew om man vill bada där ett tag.
Där var det för mkt folk,jetskis,parasailing mm för vår smak men trevligt nån fm eller så.
Enligt mig bästa läget då det är rätt lugnt och skönt på stränderna både till höger och vänster.
Går ändå fort att gå upp till saikaew om man vill bada där ett tag.
Där var det för mkt folk,jetskis,parasailing mm för vår smak men trevligt nån fm eller så.
Citerat från Yeahyeahmalin:
Tack för era svar!
Vi låg lite på våran strand utanför hotellet(funkar utmärkt att bada där) och badade inte alls på den stora Tack för era svar!
Saikaewstranden. Saikaew är för mycket folk för att vara i vår smak. Dit promenerade vi på kvällarna och hade lite strandhäng på någon bar.
Vi vandrade istället efter småstigarna som går mellan stränderna neråt. Små mysiga stränder med mycket mindre folk, där man kunnde hitta egna ställen att ligga och sola och bada på.
Stigarna går efter vattnet, ibland över något litet berg och ibland bara en liten kort stig genom ett litet skogsparti så är man över på nästa strand. Så mysigt!
Tiden tack för alla tips!
Vad jag förstått påverkas stränderna av tidvattnet runt ön. Hur är det med tidvattnet vid Sai kaew eller stranden vid Samed villa? (Vet inte vad stranden där heter) Finns det strand kvar på förmiddagarna eller är vattnet ofta högt?
Vad jag förstått påverkas stränderna av tidvattnet runt ön. Hur är det med tidvattnet vid Sai kaew eller stranden vid Samed villa? (Vet inte vad stranden där heter) Finns det strand kvar på förmiddagarna eller är vattnet ofta högt?