Hotell i New York

Av Aoa
30 apr. 2008 15:55
Visningar: 457
Ska åka till New York, fyra dagar i september. Har aldrig varit där och har ingen aning om var man ska bo! Då menar jag det geografiska läget, vill se så mycket som möjligt av stan (de vanliga turistattraktionerna) utan att behöva använda alltför mycket tid till resor. Vilka områden rekommenderas? Hjälp!?
Av Ronnyk
30 apr. 2008 16:06
Hallo, var i New york för ett år sedan och bodde på Latham hotell , lite risigt men jätte bra läge på 5Ave ett par hunrdra meter från Impire state building, och gång avstånd till Madison ,
Av Familyb
30 apr. 2008 17:02
Kanonläge har tex. Hotel Edison, nära Times Square och Broadway, vi bodde på Crown Plaza som också hade perfekt läge på Broadway. Lite längre söderut ligger hotell på 34th street med bra läge. Lycka till!
1 maj 2008 11:07
På Expedia hittar du många bra hotell i alla prisklasser och kan även välja läge.

Själv bodde jag senast inte långt från Times Square & Fifth.

Sta'n är stor men vi lyckades tänka mycket av stan för T-banenätet är stort, taxin finns det gott om och det är inte speciellt dyrt att åka. Vi knatade nästan överallt och det funkade bara man inte har för bråttom.

Times Sq & Fifth är hyfsat centralt: Inte långt från Central Park och Broadway, promenad till Tribeca och Little Italy samt Chinatown bl a.
Av Memmie
1 maj 2008 12:13
Comfort Inn Manhattan är ett jättebra hotell precis vid Empire State Building. (http://www.comfortinnmanhattan.com/) Vi bodde där fyra dagar i september 2007. Vettiga priser, stor frukostbuffé ingår, fräscha rum och trevlig personal. Times Square ligger på bara några minuters promenadavstånd, likaså Macy's och Madison Square Garden. Tunnelbanestation finns precis intill om man inte vill gå så långt. Vi tyckte det var trevligt att promenera genom Manhattan för man fick se så mycket och första dagen gick vi från hotellet ner till Battery Park, längst ner på Manhattan, det är såpass nära så det orkar man lätt! Orkar man inte ge sig ut nån kväll så har hotellet en egen restaurang som är riktigt mysig och har god mat. Jag tänker definitivt bo på Comfort Inn nästa gång jag åker till New York! Och jag är riktigt kräsen vad gäller hotell :o)
3 maj 2008 21:37
Citerat från tisdag:
Hej, innan du bokar ett hotell kan du kolla in recensioner på sajten: www.tripadvisor.com
Jag håller helt och hållet med. Jag har använt mig av tripadvisors recentioner många gånger och hittat ett antal pärlor till hotell. De hotell som får högst betyg på tripadvisor är nästan alltid de riktigt dyra lyxhotellen (inte helt förvånande) men man kan hitta ett billigt hotell som smugit sig in högt upp på topplistorna och då är det oftast ett riktigt kap.
Just när det gäller New York kan jag tipsa om Chelsea Lodge som ligger på 16:e plats av alla New Yorks hotell. Jag har aldrig bott där själv men min son bodde där när han var till NY och han var helnöjd. Chelsea Lodge ligger centralt på Manhattan och är ett ganska litet hotell. Dom har bara 22 rum och är dessutom populärt så man måste boka rum där i god tid om man ska ha en chans.