Hotel Burj al Arab

Av Tiane
4 maj 2006 00:34
Visningar: 253
hej jag undrar om det är nån som har varit där på den fina hotelet...
funderar på att flyga ner dit med min man på 5 års dag...skulle vilja veta priserna har hört att det kostar en del..
nån som har några ideer...
mvh tiane
5 maj 2006 00:14
Åh min favorit......ska dit en vacker dag!
Fick förresten brev från högsta chefen på hotellet, jag sökte jobb där en gång men för att få jobba där om man så bara ska putsa bilarna så bör man visst ha fem års erfarenhet från 5-stjärnigt hotell innan.
Så näe, blir inge jobb där men bo där ska jag göra någon gång....när man vunit på tips.....kostar skjortan o lite till att bo där.
Kolla hemsidan: http://www.burj-al-arab.com/
Ett fantastikst hotell är det! Hoppas du kommer dit.
Mvh Eva
Av Alx
8 maj 2006 19:03
Oj, oj! Kollade just priset på hotellet, 8 358 kr natten! Där ska jag bo när jag blir rik! Ska även landa på helikopterplattan på taket om jag ska bo där!

Jag har förresten hört att det kostar pengar bara att gå in på hotellet! Nån som vet om det är sant? Riktigt fräckt hotell!
Av Apj
21 maj 2006 23:15
Hej
Jag var i Emiraten i påskas. Man kan komma in på hotellet genom att ta en drink i baren (högst upp), men det går loss på ca. 500 SEK per person, så vi nöjde oss med att se hotellet från utsidan :-)
Det finns tydligen bara sviter på hotellet, där det ingår en personlig butler. Jag hörde att den största sviten (jag tror den var på 400 kvm) går på 75.000:- natten. Men så är det ju också världens enda 7-stjärniga hotell.
Ett tips är att gå in på "grannhotellet" Jumeirah Beach hotell, och ta en drink på uteserveringen på 26-våningen, inte helt fel det heller.
/anders