Hong Kong 4 dagar med 10 mån baby. Hotell? Område?

Av Tilda8
1 mars 2010 20:23
Visningar: 527
Hej!
I sommar åker vi till Bali med vår baby (10 månader). På vägen hem stannar vi 4 nätter i Hong Kong. Vilket område rekommenderas att bo i? Tips på prisvärda hotell? Vad ska vi satsa på att se dessa dagar? Alla förslag mottages tacksamt!
Mvh
Matilda
Av Bibby
1 mars 2010 23:28 (redigerad)
Jag tycker om att bo i Wan Chai, alternativt Causeway Bay. Vill ni vara mer turistiska så är Tsim Sha Tsui ett alternativ (eller längre upp på Kowloon, Jordan kanske?) men inte lika autentiskt. Jag skulle föreslå att söka hotell på hotels.com eller ctrip.com.

Jag har precis lagt in min reseberättelse från i höstas från HK, finns några tips där hoppas jag.
Vill ni köpa elektronik så rekar jag Mong Kok, där finns många butiker, inte i värsta turistkvarteren heller. Köp absolut ingen elektronik i TST!!!!!

HK är min absoluta favvostad, alla kategorier, ni kommer att älska stan!!!
2 mars 2010 14:56
Hej,

Håller med BIbby, köp ingen elektronik i Tsim Sha Tsui. De blåser turister big time. Mongkok är bra!
Jag bodde senast i YauMaTei som ligger mellan Tsim Sha Tsui och Mongkok. Funkade bra, men rummet var dyrt och för litet.
Eftersom du har barn så bör du titta på något större. I det stora hela är HK en väldigt dyr hotellstad, så du får vara beredd på att pröjsa.
2 mars 2010 15:56
Jag och min vän bodde också i Wan Chai när vi var i HK. Trivdes mycket bra där, inte lika mycket folk som i Causeway Bay men ändå nära till allt. Vi betalade ca 5-600 kr/natten och då fick vi ett ok hotellrum med frukostbuffé. När vi inte shoppade så besökte vi bla. Victoria Peak, en utkiksplats med vy över hela HK. Vi tog bussen till andra sidan av Hong Kong Island och besökte Stanley Market och åt lunch i den fina hamnen, mycket mysigt! Om ni ska besöka någon marknad i stan så skulle jag rekommendera att välja en, då alla säljer samma saker typ.
Av Tilda8
2 mars 2010 19:32
Toppen! Tack för snabba svar! Då är det bara till att börja leta hotell på nätet...
/Matilda