Kina
Vigren,
14 juni 2017
Updaterad av Pisticci
för 7 år sedan
Någon som varit här?
Nån stad värt att besöka``
Tacksam för tips!!
... Pisticci: Har varit i GZ två gånger, var där första gången i 10 dagar och hade då guide en del av tiden. Vi tyckte mycket om staden, finns massor o se och göra. Många fina parker mitt i storstaden. Vi traskade runt i ...
Kina
Tebasile,
25 dec. 2011
Updaterad av Tebasile
för 12 år sedan
Ska ta mej från Hongkong mot Guilin. Hur gör jag detta smidigast/billigast? Tar jag mej till Guangzhou eller Shenzhen, för vidare transport med tåg? Och går det överhuvudtaget att köpa biljett samma dag man tänkt åka (om man kommer till ex Shenzhen på morgonen, kan jag då boka biljett till nattåget ...
Updaterad av Zazoon
för 5 år sedan
Hej, ni som vet...
Ska till Bejing i oktober och jag har läst att taxikön på flygplatsen är lång så det är bättre att förbeställa en bil för ca 400kr till hotellet.
är det bäst eller ta snabbtåget in sen ta taxi därifrån?
Tänker främst gällande att komma fram snbbare.
Tacksam för svar-
...
Kina
Pacccii,
22 juni 2017
Updaterad av Linda_linda
för 6 år sedan
Ska i september åka till Hong Kong och funderar på att åka i alla fall en dags tur till Kina. Jag har förstått av att läsa online att man kan åka tunnelbana lätt in till gränsen till Shenzhen där man sedan kan få ett visum på plats. Är det någon som har erfarenhet av det och vet om det är så enkelt ...
Kina
Totomomasos,
11 mars 2012
Updaterad av Totomomasos
för 12 år sedan
Har precis kommit hem från en resa till asien, vi åkte med South China Airlines.
Jag har rest mkt genom åren med massor av olika flygbolag men detta kinesiska bolaget hamnar nog längst ner på min favoritlista, planen är helt ok men servicen är noll, otrevliga värdinnor samt urusel transfer i ...
Kina
Stizze74,
30 apr. 2016
Updaterad av Birgere
för 7 år sedan
Hej!
Har tänkt mig en liten rundtur i Kina, undrar om ni har några bra tips på vad jag inte ska missa, gärna praktiskt också tex vilken del av muren och borde jag boka en guidad tur?
Jag åker själv :)
5,6,7 Maj i Macuau natt tåg till peking 7e
8,9,10 Peking kvällståg til shanghai 10e
11,12, ...