Hjälp oss thailandsresenärer!

Av Naadja
7 maj 2018 11:48
Visningar: 229
Hej! Jag och min pojkvän 19 år, ska resa till Thailand nästa år i Mars. Jag undrar vart ska vi? Vi vill kunna slappna av men inte vara helt isolerade så det måste finnas tillgång till shopping, restauranger osv. Alltså vill vi kunna variera lugna dagar och hitta på aktiviteter. Vi är öppna för resa runt lite och bo på olika ställen också. Resan kommer avslutas i Bangkok!
Av M4sta86
8 maj 2018 10:07
Håller med om Koh Samui.. vacker ö där det finns det mesta.. barer, shopping, nattklubbar osv.. Bo i Lamai, mycket lugnare..vill ni ha mer ös ta tuk-tuk in till Chaweng där det händer mer grejer.. upptäck ön.. Hyr en vespa och kör runt.. Vattenfall, Tempel osv.. Sen ta en sväng till Koh Tao, Koh Phanang ev..
Av Naadja
8 maj 2018 14:36
Citerat från M_olsson:
Koh Samui och intilliggande öar borde passa bra.
Ska titta närmare på Koh Samui, tack! Vad är det billigaste sättet att ta sig dit på? Alltså åka till bangkok eller en annan flygplats?
Av Naadja
8 maj 2018 14:39
Citerat från M4sta86:
Håller med om Koh Samui.. vacker ö där det finns det mesta.. barer, shopping, nattklubbar osv.. Bo i Lamai, mycket lugnare..vill ni ha mer ös ta tuk-tuk in till Chaweng där det händer mer grejer.. upptäck ön.. Hyr en vespa och kör runt.. Vattenfall, Tempel osv.. Sen ta en sväng till Koh Tao, Koh Phanang ev..
Det låter bra! Har du tips på något bra hotell? Jag frågar dig samma sak, vad är det billigaste sättet att ta sig dit på? Ska man åka först till Bangkok eller hur ska man göra?
8 maj 2018 21:15
Det är sällan man hittar flygbiljetter som slår Bangkok i pris och dit går oxå många bolag utan mellanlandning. Inrikesflyg i Thailand och Asien i övrigt är skamligt billigt, så det är bäst. Varför inte ta ett par dagar i Bangkok på en gång...
Av Pelle77
8 maj 2018 21:28
Håller med. Åk till Samui, kombinera med Phangan för skönt beachlife och avsluta i Bkk 3 nätter
9 maj 2018 21:05
Citerat från Naadja:
Citerat från M_olsson:
Koh Samui och intilliggande öar borde passa bra.
Ska titta närmare på Koh Samui, tack! Vad är det billigaste sättet att ta sig dit på? Alltså åka till bangkok eller en annan flygplats?
Att flyga direkt från BKK till Koh Samui är smidigast, men ganska dyrt. Blir billigare att flyga till Surat Thani och sedan ta buss & båt till Koh Samui. Sådana biljetter finns att boka hos AirAsia eller NokAir. Går ju även att ta buss och båt, men det lång tid.

https://content.nokair.com/en/Booking/Where-we-fly/Flight-Service/Fly-n-Ferry/Koh-Samui
Av M4sta86
15 maj 2018 14:34
Citerat från Naadja:
Citerat från M4sta86:
Det låter bra! Har du tips på något bra hotell? Jag frågar dig samma sak, vad är det billigaste sättet att ta sig dit på? Ska man åka först till Bangkok eller hur ska man göra?
Ta flyg till Phuket ev.. sen ta buss upp till Surat Thani..sen båt till Koh Samui..rätt lång bussresa upp till Surat Thani dock..vet inte avståndet från Bangkok.
Minns ej vilket hotell vi bodde på men det va Lamai och låg precis i bergssluttningen med ca 150 till havet