HJÄLP! Mysiga boenden Koh Chang m omgivningar

28 okt. 2013 05:37
Visningar: 681
Behöver tips från någon som varit där! Bokningssidorna gör mig mest "förvirrad" :) Gärna boenden som är omtyckta av skandinaver. Har hört att vissa ställen är invaderade av ryssar och tyskar, men det kanske är en myt?!?
30 okt. 2013 08:47
Hej!
Håller med om att det ibland är svårt att navigera bland alla bokningssidor, med bilder som oftast förskönar verkligheten! Vi var på Chang i vintras och valde att bo långt söderut på ön. Lonley Beach. Vi bodde på Bhundaya Resort. Mycket bra men kostar en del. Till vinterns resa har vi valt att bo på Bailan Beach Resort. Ligger söder om Lonley. Bra recensioner från andra resenärer. Nackdel är att där finns inte någon riktigt fin sandstrand, men vi kommer att tillbringa dagarna på Lonley. Inte långt emellan. Denna delen av ön är mycket lugn, med ytterst begränsad möjlighet för shopping. Däremot mängder av bra restauranger med god mat till billiga priser. Ytterligare en fördel med denna delen av ön är att det är mycket nära till fiskarbyn Bang Bao, där alla båtar till öarna söderut utgår ifrån. Dessutom finns där mycket bra fiskrestauranger. När det gäller antalet ryssar så var det inget som störde oss. Tror att dom väljer dom mer "turistiska" stränderna norröver på ön. Kolla in www.kohchangguiden.se. Där hittade jag all info inför mitt första besök på ön.
Lycka till!
Seastone
31 okt. 2013 14:38
Du kan kolla in Siam Beach Resort. Mycket billigare än Bundayah, men det har ändå pool och sånt. Eftersom det ligger längst norrut på Lonley Beach (stranden är fin) så är det bra för den som är känslig för ljud och vill sova tidigt på kvällen. Men man har ändå smidig tillgång till nattlivet inom gångavstånd om man vill :)
Själv brukar jag bo på Nature Beach (som ligger mellan Siam Beach Resort och Bundayah) som är lite livligare och mer backpackerorienterat. Väldigt mysigt (även om receptionspersonalen är lite sur av sig).