Hjälp! Enkelbiljett till Thailand

Av Tess91
29 okt. 2012 18:16
Visningar: 374
Hej!

I december åker jag till Thailand, jag skulle köpa en enkelbiljett men det var billigare att köpa en tur-retur med hemresan bara 2 veckor efter inresan.
Men jag ska stanna där i åtminstone 4 månader för att sedan kanske resa runt i resten av Asien eller så åker jag hem, det vet jag inte ännu.
Kommer dom att börja ställa frågor när jag egentligen har en tur-retur biljett men ändå ska stanna i 4 månader?
Problemet är det här med visum, jag har läst om många som sluppit in till Thailand med enkelbiljett, men när jag frågade vid Thailändska ambassaden om det går att ansöka om visum fast jag inte har en returbiljett så sa de nej, då kommer mitt visum inte bli godkänt.
Dessutom eftersom jag ska stanna minst 4 månader behöver jag väl ett double entry visa och de sa att jag behöver också visa upp biljetter på när jag åker ut och in igen, men jag har ingen som helst aning om när/hur/vart jag ska göra det så jag kan inte skaffa dessa biljetter så hur ska jag få mitt visum?!

Mycket tacksam för svar /
Therese
Av Hille2
29 okt. 2012 21:51
DE kommer ju inte att ställa några frågor i och med att du har en returbiljett. Men då måste du ju åka ut ur landet vid 30 dagar. Du har som jag ser det två alternativ 1. Skaffa inget visum, åk ut ur landet när dina 30 dagar är förbrukade och skaffa ett turistvisum till Thailand i något grannland. Det visumet kan du sedan förlänga med 30 dagar på immigration och det borde ju räcka ca 4 månader. Dvs 30 + 60 + 30.
Alt 2. Boka en billig biljett ut ur Thailand till något grannland innan du söker visumet. Den kan du sedan använda, boka om eller slänga. I vilket fall så måste du resa ut ur Thailand minst en gång för att kunna stanna i 4 månader.