HJÄLP Budgeteresa över jul nyår 2018

Av Zarosa
8 aug. 2018 11:47
Visningar: 384
Hej ni fantastiska människor med massa goda råd. Jag och nu sambo har ett unikt tillfälle att åka bort över jul och nyår i år och vi vill verkligen göra det. Jag har aldrig rest under högsäsong förut och insåg snabbt att vi har en thight budget för högsäsong.

Vi vill verkligen undvika charter resa även om det budgetmässigt kanske är smartare att köpa en paketresa.

Så vi vill ha sol bad trevliga människor och lite aktiviteter samt utflykter.

VART i världen ska vi åka där den svenska koronan är stark och det inte är regnsäsong i december?
Av Jimhan
8 aug. 2018 19:49
Indien! Goa eller Kerala finns det väl charter till, men det går ju också att åka på egen hand. Även om priserna går upp under högsäsong är ju prisnivån på boende och mat generellt sett behaglig.
Av Jonas73
8 aug. 2018 20:46
Hej,
Tulum i Mexico skulle kunna vara ett alternativ, i synnerhet om ni kan tänka er att bo en bit bort från själva strandområdet. Om man unviker ”turistrestauranger” och strandnära boenden upplever jag Mexico som ett prisvärt land. Å andra sidan är reguljärflyget till Mexico inte särskilt billigt.

Hälsningar
Jonas
9 aug. 2018 08:18
Flygbiljetterna blir ju några tusenlappar dyrare över jul och nyår. Hotell i tex Asien brukar vara dyrare precis på helgdagarna, men annars vanliga priser. I Asien finns ju mycket budgetboenden så en resa dit behöver inte bli speciellt mycket dyrare än normalt.

Vi reser sällan över jul och nyår, men gjorde en resa till Bangkok och Kambodja för några år sedan. Flyg tor Bangkok, tre kortare flyg på plats och alla hotellnätter kostade väl 13.000 ungefär per person sammanlagt. Och då slog vi till och bodde lyxigt i Bangkok.

Du kan läsa om min resa här:
https://4000mil.se/index.php/bangkok-kambodja/
Av M4sta86
9 aug. 2018 10:41
Mexico tycker jag är ett bra alt. vi åkte nu i februari.. 3500:- för flyg med stopp i Toronto..sen bokade vi Airbnb boende i Playa Del carmen.. finns airbnb för alla priser och smak.. tror du lätt kan dra 2v och hitta flyg + boende för max 10 000.. sen tillkommer ju mat osv.. men i Mexico kan man alltid hitta bra priser på mat om man undviker turistgatorna