Hjäääälp mig med Dubrovnik

Av Ella81
10 aug. 2011 12:43
Visningar: 211
Hej :)
Nu har jag bestämt mig! det blev en resa till Kroatien, men då jag endast har ett ankomst hotell bokat, hade jag tänkt att åka runt och se en hel del.. min fråga är dock.. hur tar jag mig till dubrovnik? kan inte se någon väg som går dit? eller tar man flyg från någonstans?

tacksam för svar <3 kram
10 aug. 2011 14:24
Bussar funkar kanon - de stannar längs med hela kusten och du kan enkelt ta med dig ditt bagage mot en liten extra avgift.
Flyg till Split och hoppa på första bästa buss söderut!

Kroatien är undebart!
Av Ella81
10 aug. 2011 17:53
oki tack kära ni =) <3 ja kroatien blir nog toppen :D
11 aug. 2011 19:05
Hej - det finns flyg till Dubrovnik - men flygfältet ligger några km bort - närmast flygfältet ligger orten Cevtat - en trevlig plats och därifrån går båtar t&r Dubrovnik i princip dygnet runt. I Dubrovnik finns många hotell och god tillgång på rum hos trevliga människor som vill tjäna en slant. "Traska" runt staden på muren är en jobbig men trevlig upplevelse -och det finns många trevliga restuaranter - hoppas Du får en trevlig resa.
Av Ella81
11 aug. 2011 21:40
tack :D men jag har insett att jag inte hinner se så mycket av kroatien som jag vill på 10 dagar då jag börjar i norr från pula till makaresk i söder + två öar och 3 nationalparker :P inte ens säkert att jag håller den planeringen rofl* , så dubrovnik får bli en trevlig weekend resa någon gång när jag vill ha en mysig stad att traska runt i =)