Updaterad av Dt
för 13 Är sedan
Ăr i Shanghai och Beijing mellan 10 mars och 10 april. Vad ska jag ha med mig för klĂ€der, vĂ„rklĂ€der och tunnare vĂ„rjacka; eller ska jag ha med mig lite varmare klĂ€der ocksĂ„?? Regnar det mycket?
Tacksam för era svar ... Asok: Jag var i Beijing i mitten av mars för nÄgra Är sedan, ena dagen var ...
Kina
Raiander,
21 apr. 2010
Updaterad av Emelie
för 14 Är sedan
Ă
kte till Hong Kong via Beijing med Air China dagen innan vulkanutbrottet. TÀnkt ju att det kommer att lösa sig till min hemresedag men icke det inte. Nu sitter jag fast i Beijing utan nÄgon hjÀlp av flygbolaget, dom avstÄr sig all hjÀlp i denna situation. Vi Àr ju mÄnga svenskar/skandinavier som ...
Kina
Stizze74,
30 apr. 2016
Updaterad av Birgere
för 7 Är sedan
Hej!
Har tÀnkt mig en liten rundtur i Kina, undrar om ni har nÄgra bra tips pÄ vad jag inte ska missa, gÀrna praktiskt ocksÄ tex vilken del av muren och borde jag boka en guidad tur?
Jag Äker sjÀlv :)
5,6,7 Maj i Macuau natt tÄg till peking 7e
8,9,10 Peking kvÀllstÄg til shanghai 10e
11,12, ...
Kina
Ingenlena,
3 maj 2012
Updaterad av Jekman
för 12 Är sedan
Jag har tÀnkt att ta med hela familjen till Beijing: sambo och tvÄ barn pÄ 10 & 13 Är. SjÀlv har jag varit dÀr ett flertal gÄnger med arbetet och hunnit se pyttelite pÄ egen hand av allt vad som finns...
Skulle nu vilja ha tips pÄ vart/hur man kan fÄ tag pÄ svensktalande guide i Beijing för att ...
Updaterad av Mipec
för 15 Är sedan
Hej
Har nÄgon nÄgot mellanklasshotell att rekommendera i Beijing för boende tre nÀtter i juli? Och som kan rekommendera nÄgon bra bokningssajt?
Har kollat in Days Inn Forbidden City via SmartStays.com, men skulle gÀrna vilja ha andra alternativ.
De sevÀrdheter vi planerat in Àr Muren och ...
Updaterad av Pt
för 17 Är sedan
Vi tĂ€nker Ă„ka 2 veckor i juni Ă„ stĂ„r i valet Ă„ kvalet om lill-tjejen skall fĂ„ följa med. Hon kommer fylla 1 Ă„r dĂ„ vi Ă€r borta och jag undrar om nĂ„gon har erfarenhet av att semestra i Beijing med en liten? Funkar det t.ex. bra med en paraplyvagn? Ăr det vĂ€ldigt smutsigt ? (just nu stoppar hon allt i ...