Har inte råd men vill
jag vill resabort härifrån vart som hälst och när som hälst men har inte råd för det..
jag vill har förslag hur kommer jag klara det ?
öppet till alla förslag
mvh
jag vill har förslag hur kommer jag klara det ?
öppet till alla förslag
mvh
Ta en utbildning som är på distans. Hitta ett billigt flyg till ett land med låg prisnivå, lev på studiebidraget :)
Med reservation för att jag inte vet hur högt studiebidraget är vid olika åldrar. Och att det inte funkar så bra om man har höga fasta kostnader i form av hus, bil osv.
Med reservation för att jag inte vet hur högt studiebidraget är vid olika åldrar. Och att det inte funkar så bra om man har höga fasta kostnader i form av hus, bil osv.
Köp en billig restresa och bo hemma hos folk: www.couchsurfing.org Det är det ultimata sättet att resa. Lycka till!
Busy L
Busy L
Jobba dig ut i världen! Jag funderade i 20 sekunder och kom på det här:
1) Kryssningsfartyg, 2) mönstra på ett lastfartyg, 3) transferkör hyrbilar åt Hertz (www.hertzfreerider.se), 4) var bussvärd på långfärdsbuss till varsomhelst...
Visst, du kanske får ett mindre kvalificerat jobb om du inte kan något speciellt: behärskar ett särskilt språk eller har en utbildning som din arbetsgivare har nytta av, men du
får en erfarenhet som du alla gånger har nytta av sedan. Och du får betalt.
Think about it!
:: h ::
1) Kryssningsfartyg, 2) mönstra på ett lastfartyg, 3) transferkör hyrbilar åt Hertz (www.hertzfreerider.se), 4) var bussvärd på långfärdsbuss till varsomhelst...
Visst, du kanske får ett mindre kvalificerat jobb om du inte kan något speciellt: behärskar ett särskilt språk eller har en utbildning som din arbetsgivare har nytta av, men du
får en erfarenhet som du alla gånger har nytta av sedan. Och du får betalt.
Think about it!
:: h ::
Ryan air har ofta mycket billiga flygbiljetter från flera svenska orter. Tänk på att det tllkommer 55:- per väg i kortavgifter samt 55:- i incheckningsavgift. (oftast) Jag har vid flera tillfällen rest för under 300:- ToR med dom! (med endast handbagage) Sedan kan man bo på vandrarhem i de flesta länder från ca 200:- natt.
Bergamo i Italien är ett trevligt resmål som ligger nära flygplatsen. ca 15 min med buss är det dit, sedan kan man ta tåg vartsomhelst i Italien därifrån.
Glasgow är också ett resmål med mycket bra tågförbindelser från flygplatsen.
Hoppas att du hittar något!
MVH
Yvonne
Bergamo i Italien är ett trevligt resmål som ligger nära flygplatsen. ca 15 min med buss är det dit, sedan kan man ta tåg vartsomhelst i Italien därifrån.
Glasgow är också ett resmål med mycket bra tågförbindelser från flygplatsen.
Hoppas att du hittar något!
MVH
Yvonne
vill du lite längre bort än europa och vara borta ett tag så kan du alltid prova www.wwoof.org jobba och bo gratis på olika farmar i hela världen!