Häng med mig på transibiriska nu i slutet av jan!

8 dec. 2006 09:41
Visningar: 71
Hej!

Jag är en tjej på 23 år som ska resa transibiriska med start i februari. Jag kommer vara borta ca 3-4 månader och fokusera på länderna kring järnvägen som Ryssland, Mongoliet m.m. Avslutningsvis kommer jag resa runt i Kina för att bl.a. vandra på muren och se "det man bör se".
Jag kommer lägga ca 2 månader på järnvägen, världen runt den och ca 1 månad i Kina. Jag vet av erfarenhet att det är nog med ca 1 månad i det landet ;)

Har vart hemma i sverige snart ett år efter bott i Egypten i drygt ett halvår och innan dess på Cypern ett halvår.

Jag som person har lätt till skratt, är öppenhjärtad och har lätt att anpassa mig till både miljöer och personer. Jag är väldigt självständig eftersom jag rest mkt tidigare i livet. Jag är en person som lika gärna dricker inhemskt te i en kåta hos en familj i norra Ryssland som dansar rumpan av mig med margaritas i handen på en modern nattklubb. (Även om detta antaglien inte kommer hända på denna resan, men ni förstår vad jag menar ;))

Jag reste Asien runt i 4 månader förra hösten och träffade då min reskamrat genom ett annat forum! Vi bestämde träff i norra Vietnam och sa att "vi får se hur länge vi har följe" då va hade lite olika planeringar kring resan. Det slutade med att vi skiljdes åt 4 månader senare i Malaysia! Vi hade det underbart ihop fast vi var totalt olika personer och hade antagligen aldrig umgåtts här hemma i Sverige. Vi hade det underbart ihop under resans gång även fast vi naturligtvis hade våra småbråk ;)

Jag är inte heller helt emot att ändra mina resplaner aningen, jag är villig att resa ner till Vietnam efter Kina då jag har två vietnamesiska väninnor i Hanoi och Saigon som jag/vi bor gratis hos. Det kan ju även det vara en upplevelse att komma så nära på deras liv och vardag.

Jag söker en tjej i åldern 20-35, som jag är en självständig tjej, med humor och som gärna har erfarenhet av livet både här hemma och ute i världen.

Meningen med denna resan är att upptäcka kulturen och det "fattiga, relativt outforskade öst". Vill försöka se mkt utav vardagen hos andra människor i det norra öst som man inte ser så mkt av i media.

Min budget är ungefär 40 000 INKL alla resor, biljetter. Flyg hem från Vietnam eller Kina går säkert på en 10 000 och resan till Moskva kostar säkert också en slant...

Eftersom jag annonserat såhär förr vet jag att man får ganska många svar, är du verkligt villig och sugen på att hänga med så svara NU!! Är du kanske bara intresserad eller går och drömmer lite om din "livs resa" så annonsera gärna själv för jag är endast intesserade av seriösa svar - ni som hade planderat att åka ngnstans nu i feb!

Jag vet att det måste finnas någon skön brud som vill hänga på och se denna värld, så HÖR AV DIG NU!!

Mvh
Evelina
(Logga in för att se e-postadress)