Spanien
Mipec,
18 sep. 2018
Updaterad av My53
för 6 år sedan
Hej
Vi har börjat titta på en resa runt nyår och vill ha ett alternativ till Madeira (som vi varit på och gillade).
Sol, bad och shopping är inte riktigt vår grej, utan mer vandringar (gärna både berg och kust), vacker natur och lite mer genuina byar/orter/städer. Men gärna ändå lite bättre ...
Spanien
Rebeccacecilia,
27 juli 2016
Updaterad av Rebeccacecilia
för 8 år sedan
Hej!
Åker till Barcelona nästa vecka, jag har någon gång läst om tex ta bussen till Andorra över dagen. Undrar om någon här har gjort en sådan utflykt? Sett att man även kan göra en special utflykt arrangerad till både norra Spanien/Andorra/Frankrike. Tankar ?
Tack!!
// Rebecca ... ...
Spanien
Desires,
7 juli 2015
Updaterad av Desires
för 9 år sedan
Mallorcas lillasyster Menorca är ingen partyö! – utan en stillsam, vacker och grön liten ö med unik natur och flera av Spaniens vackraste stränder.
(UNESCO-skyddad sedan 1993.)
Här råder en rogivande och skön atmosfär. För er som vill ha lite mer aktiviteter kan ni vandra, cykla, dyka i ...
Spanien
Spanienresan,
20 juni 2015
Updaterad av Jonnyx
för 9 år sedan
Hej
Har någon tips på saker man kan göra i Granada förutom Alhambra då?
Tips på bra boende i Malaga samt saker att göra där?
Finns det några fina Badstränder eller klipp bad i Malaga? ... Jonnyx: Malaga är en riktigt trevlig stad, jag åker dit rätt ofta (bor ett par mil utanför).
Läs mer om ...
Spanien
Barajennan,
15 juni 2015
Updaterad av Ellismellis
för 9 år sedan
Jag går i planerna att i augusti ta tåget från Alicante där jag bor till Barelona för att sedan cykla via franska kusten, genom nordvästra Italien, lite in i Schweiz, Österrike och sen til Munchen och där flyga till Sverige för att hälsa på familjen.
Vad har ni för tips?? Hur många mil klarar ...
Spanien
My53,
17 aug. 2014
Updaterad av Jonnyx
för 10 år sedan
Hej! Vi åker flyg till Malaga i mitten av oktober för en semestervecka. Vi vill se kultur, byar,natur(gärna vandra) och ta ett bad. Dock inget strandliggande i solen. Vi tänkte hyra bil. Vi har varit åt Nerjahållet förut så nu hade vi tänkt, Sevilla, Cádiz ev. Ronda o Cordoba. Problemet är att det ...