Australien
Ellene98,
11 jan. 2019
Updaterad av Worldofmarie
för 5 veckor sedan
Hej!
Blev lite fundersam gällande vaccination, jag har ringt olika mottagningar, försökt läst till mig information på internet och frågat personer som varit i Australien men tycker alla säger olika - nån rekommenderar hepatit A+B (eller bara det ena), meningokocker, gula febern, tuberkolos osv.. ...
Australien
Timtiger,
25 sep. 2023
Updaterad av Valpolicella
för 1 år sedan
Halloj där!
Vi e ett gäng på 4 grabbar som ska spendera ett halvår i Australien fr.o.m. November, bo, jobba, resa runt o.s.v. Flyget går av stapeln till Syndey och därmed tänkte vi crasha där som början. Ni med erfarenhet, hur många dagar bör vi förlägga i Syndey??
Särkilt med tanke att vi ska ...
Australien
_magnus_,
6 apr. 2023
Updaterad av Hannahl
för 1 år sedan
I januari ska vi (efter att ha varit i Sydney i två veckor) ta oss från Sydney upp till Cairns under ytterligare 2 veckor. Vill naturligtvis hinna med så mycket som möjligt under vägen utan att sitta i bilen allt för mycket. Så hur tar vi oss smartast uppåt? Flyg Sydney-Brisbane för att sedan bila ...
Oceanien
Moa8484,
8 maj 2023
Updaterad av Axelssonemelie
för 1 år sedan
Hej
Vi är en familj på 4 personer (8 och 6 år) som ska åka 3 veckor till Australien.
Vi börjar i Melbourne 1 veckor och därefter flyger till Sidney och stannar i 2 veckor. Men vi funderar att åka till Cairns i 4 dagar.
Vad tycker ni? Bör man besöka Cairns eller stanna 2 veckor i Sidney?
...
Australien
Tatemargareta,
18 maj 2020
Updaterad av Birgere
för 4 år sedan
Hej! Jag skrev ett inlägg här för ett tag sedan om att flytta till Paris men har nu kommit fram till att jag vill flytta till Australien istället. Det känns bara så mycket lättare pga. språket. Jag vill nog bo i Paris någon gång i livet men då vill jag kunna franska så att det blir lättare att ...
Updaterad av Robbowan
för 4 år sedan
Hej!
I samband med att mitt ETA visum blev annullerad så blev jag utestäng ur Australien på 3 år 😔
Fick beslutet 22/4-2020. Åtta månader efter då jag blev stoppad och intervjuad av en border officer som jobbar på Australien migration och fick 28 dagar att visa eller ange skäl till varför mitt ...