Grekland - Santorini
Hej på er allihopa!
Hör och häppna...men jag har aldrig varit i Grekland! :) Jag har länge drömt om att åka ditt och har fastnat för den vackra ön Santorini som jag vill besöka i slutet på augusti. Jag är inte typen som springer på klubbar men är istället intresserad av vacker natur,god mat,kultur,sevärdheter och så vidare. Nu behöver jag er hjälp...vart ska jag bo (vacker utsikt och prisvänligt) och vad är värt att se...???
Tack på förhand! :)
Lidia
Hör och häppna...men jag har aldrig varit i Grekland! :) Jag har länge drömt om att åka ditt och har fastnat för den vackra ön Santorini som jag vill besöka i slutet på augusti. Jag är inte typen som springer på klubbar men är istället intresserad av vacker natur,god mat,kultur,sevärdheter och så vidare. Nu behöver jag er hjälp...vart ska jag bo (vacker utsikt och prisvänligt) och vad är värt att se...???
Tack på förhand! :)
Lidia
Santorini är verkligen vackert. Jag bodde i Kamari, för där kunde man bada och gjorde utflykter med lokala bussarna till bl.a. Thira, huvudstaden på ön. Restaurangerna med utsikt var dyra, men man kunde hitta billiga ställen en liten bit bort från turiststråken. Solnedgången i Oia är också underbar och det är jätte lätt att åka med de lokala bussarna som går till midnatt. Det finns en del små byar mellan Thira och Kamari som är lite billigare att bo i och som har bra bussförbindelser.