Dominikanska republiken
Emmilou,
8 dec. 2016
Updaterad av Anneli6808
för 7 år sedan
Hej,
Vi är en familj, två vuxna och två barn på 12 år och 10 år som åker till DR för första gången. Vi har tidigare varit i Thailand 4 ggr men vill testa något nytt.
Vi reser mellan den 5-19/1 och ankommer till flygplatsen i Puerto Plata.
Jag har hittat fina och bra boende via Airbnb men vill ...
Dominikanska republiken
Carinab,
4 jan. 2014
Updaterad av Anna272009
för 9 år sedan
Någon som bott på Be live Grand Marien i Costa dorada på DR? Har ni något att berätta och komma med tips på utflykter mm, skriv en rad.... ... Anna272009: Hej Carinab! Då du förmodligen redan varit på din resa ställer jag samma fråga till dig. Vi ska bo på Be live Grand Marien. Har läst många ...
Dominikanska republiken
Susanne1960,
10 mars 2013
Updaterad av Chatarinae
för 11 år sedan
Tittar på resor våren 2014 och har en idé om DR. Då jag inte varit där förut behöver jag hjälp med vart man ska åka. Kan tänka mig 2 ställen. Lite feg för vågor, funkar Cabarete ? Tittat på Fritidsresors utbud, bra flygtider. Vill ha paradisstrand, bra hotell och närhet till någon ort, alltså inte ...
Dominikanska republiken
Janlahti,
11 okt. 2012
Updaterad av Janlahti
för 11 år sedan
Bokade nyss en resa till Dominikanska republiken. Verkar som ett underbart ställe. Har lite frågor jag vill få besvarade inför resan:
Hur är dykvattnet?
Finns det någon speciell naturupplevelse som måste upplevas (tex bergsvandring eller liknande)?
Är det sevärt i grannlandet Haiti?
Hur är ...
Dominikanska republiken
M4sta86,
16 juni 2017
Updaterad av M4sta86
för 7 år sedan
Hej!
Funderar på att dra Dominikanska med fästmön i mars 2018.
Behöver lite tips på vart man ska åka och bo.
Förstått att Punta Cana är bäst? men också dyrast.. Cabarete väldigt blåsigt sen 0 koll på Playa Dorada.. Ekonomin spelar roll här då vi inte vill lägga en förmögenhet på resan då vi ...
Dominikanska republiken
Stina95,
19 feb. 2015
Updaterad av Turbogittan
för 9 år sedan
Hej! Något som vart i dominikanska republiken och kan rekomendera något hotell? Och när bör man åka dit? Är det bra väder i oktober/november? Tacksam för svar :-) ... Turbogittan: Bästa tid är från november. Då slipper man deras regnperiod. Men det kan även regna efter det ibland upptäckte jag nu ...