Gran Canaria i Oktober/November, GO GO GO!

23 feb. 2013 19:14
Visningar: 1071
Någon som är pepp på att åka till Gran Canaria och bosätta sig i oktober eller november i år!? Eller kanske tidigare, september!? Hade varit schysst att slippa vinterkylan som drar över vårt land! Roligast hade varit att åka ett helt gäng och träffas upp innan? Kanske finns tid för att dra runt lite på gran canaria i några veckor och bara ha det kul innan man bosätter sig och söker jobb?

Någon som är på?
Av Vickiis
1 mars 2013 09:31
Jag fundera på att jobba i GC ett tag. Vill bort från sverige och den trista vardagen. Vad har du för planer på jobb och sånt?
1 mars 2013 10:02
Då är vi två! Åka ner dit och bara söka söka söka. Vad jag har hört är det inte så himla svårt att få jobb men man får söka dem irl. Tänkte dock försöka maila till olika hotell, klubbar, restauranger innan så att det finns en liten chans att man kanske redan har jobb när man kommer ner. Har även varit i kontakt med någon som letar telefonförsäljare (svenskt företag) där nere. Tror de bara tar in en massa folk faktiskt.. Så det finns ju massa möjligheter!
Av Vickiis
2 mars 2013 13:48
Ja men det är samma tankar som jag har,, Precis har hört att det är lättast att åka ner dit och söka irl.
Men som samt jag är lätt på iaf.
2 mars 2013 19:46
Aa! Frågan är bara om man ska ta charter ner dit och söka jobb eller om man ska ta en enkelbiljett och hyra en lägenhet i en månad? Vad vill du jobba med där btw?
Av Vickiis
4 mars 2013 21:26
Det är tryggare med charter. Spelar ingen roll med vad jag jobbar med. Men tänkte söka på hotell, barer, resturanger och sånt.
4 mars 2013 21:36
Aaa fast det känns surt att betala för hemresa osv om man inte sticker hem.. Jag har hittat en sida med lägenheter som man kan hyra osv med! Har du facebook eller något så kan vi prata där? :)
Av Vickiis
4 mars 2013 23:11
Precis. Visst skickar ett meddelande om Facebook :) .
Av Looiise
21 mars 2013 19:19
Hej!
jag har exakt samma tankar som du !
Jag vill åka i början på november och va borta ca 6 månader! :)

Har du hittat nåt ännu ? jag har kört fast lite ^^
Av Looiise
21 mars 2013 19:48
hittat något jobb eller så :)
eller hade du tänkt åka dit och leta ? :)
21 mars 2013 20:12
Bäst att åka dit och leta, finns knappt på internet :)
Av Looiise
21 mars 2013 20:19
Nä jag har märkt de ^^ letat massor men inte hittat :P
känner mig dock lite för feg för att åka och hoppas på att man får nåt :p
21 mars 2013 20:29
Haha äh! Sånt får man ta, man måste våga chansa :)
Av Looiise
21 mars 2013 20:43
heheh jaa de är väl så ^^
21 mars 2013 22:05
Ja, sen finns det ju ALLTID jobb, det är bara en fråga om hur mycket man söker och om man ger upp eller inte :)!!
Av Looiise
21 mars 2013 23:11
Ja så är det ju :)
frågan är ju bara hur lång tid det tar innan man hittar nåt ^^
22 mars 2013 09:55
Aa, och svaret på den frågan lär man inte veta förräns man drar dit hehe ;) Men i värsta fall finns telefonförsäljning, de verkar vilja ha folk :) Så det är bara att söka det jobbet ca två mån innan man åker dit. Har redan vart i kontakt med ett par. Många svenskar som får jobb där. Men samtidigt för mig är det ingenting som jag vill utgå ifrån, åker inte till spanien för att sitta på ett kontor och säljer grejer.. Vill helst jobba på bar, restaurang eller hotell så det är ju olika för alla!
Av Looiise
22 mars 2013 12:02
Hehe ja de är väl så ;)
ja jag har oxå sett att det finns telefonförsäljare att söka, jag har funderat på det, men håller absolut me om att det skulle vara roligare att jobba på bar/resturang, men som det ser ut nu så kommer jag åka själv å då känns det "läskigt" att bara åka och hoppas :p
Av Vickiis
22 mars 2013 12:17
Åker man i rätt tid, så är det nog inte så svårt att få jobb. Men sen beror det ju också på hur "kräsen" man är :)
Av Looiise
22 mars 2013 12:37
Jag är inte kräsen alls :)
men är mest osäker pga att jag antagligen inte kommer att ha så jätte mycket pengar och kommer därför behöva jobb fort :p

Någon som har tipps på boende? Jag har sökt lite om lägenheter men inte hittat nåt billigt, :p
Av Vickiis
22 mars 2013 13:05
Det är bra :p. Mitt tips är att jobba i Sverige och samla ihop till en resekassa. Boende är ganska dyrt och lägenheterna har en ganska hög deposition som man måste betala när man hyr en lgh.
Av Looiise
22 mars 2013 14:50
Ja jag har börjat spara å har tänkt att jobba så mycke ja kan i sommar å spara massor :)
Av Stffe91
23 juni 2013 13:00
Bara ååååååk! Var där på bartenderutbildning vintern/våren 2011 och sen september 2011 åkte jag och stannade i 6 månader! Hade varken jobb eller fast boende när jag åkte men man hittar! Spec om man kommer strax innan högsäsong! Bästa tiden i mitt liv så jävla kul! O du är tjej, då får man jobb. Jag LOVAR! :)
Av Vickiis
23 juni 2013 14:09
Låter awesome :) , har du några tips? Typ om boende ? :)
4 juli 2013 21:47
Har läst igenom tråden tänkte att jag kan ju ge lite tips som har bott där nere nu i höstas! Kan börja med att säga att ni kommer ha svinroligt, mycket därför jag eventuellt drar ner i höst igen! :D var i Playa del ingles förövrigt så tipsen kommer därifrån

1. Att åka på någon charterresa innan är inte nödvändigt, bara att åka ner och söka!

Vanligaste jobben är väl som sagt telefonförsäljare, servitris, bartender, inkastare. Själv jobbade jag som servitris! :)

2. Skönt att ha lägenhet innan man åker ner självklart, annars fungerar det även att på plats gå runt och kolla på olika ställen om det finns lediga lägenheter, vi fick våran ena lägenhet på detta sätt. Många svenskar/norskar bodde på ett ställe som hette "Las Olas", vi hade en lägenhet där för 4 pers, 700 euro kostade den + när vi flyttade in desposition på en månadshyra. Alltså totalt 1400 euro.

3. Åkte ner under september månad, men när jag sökte till många restauranger var det många som ville att man skulle komma tillbaka i oktober ev november eftersom att säsongen börjar ungefär då.

4. Standard är 6 dagars arbetsvecka om man jobbar inom restaurangbranschen men det antar jag att ni är beredda på! :)

Blev lite långt nu, men kom med frågor om ni undrar något så svarar jag så bra jag kan! :))))
6 juli 2013 01:30
Hej!

Jag har samma planer och delar gärna lägenhet.
Avresa oktober, vill helst till södra delen :))

Min Facebook är Patricia Jessica Rowinska, hör gärna av er :)
Av Vickiis
6 juli 2013 14:29
Häng med oss då, vi åker i början av november. Ju fler desto roligare :)
15 juli 2013 22:04
Update: Vi är tre tjejer som åker ner till Gran Canaria den 9/11, flyg är bokat och klart. Om det är någon mer som är intresserad av att hänga med så är det bara att hojta till! :)
2 aug. 2013 10:23
Åhh vad roligt! Jag ska också dra ner till gran canaria, i början av oktober till playa del ingles. Vet ni vart ni ska bosätta er än? :)
17 aug. 2013 14:30
Hotell bokas inom en vecka så om det är någon mer som är intresserad så hör av er snabbt :)!!
8 sep. 2013 22:33
Update: 9/11 åker vi till gc (två tjejer totalt) och hotell är bokat för tre personer, alltså har vi plats för en till! Så om det är någon som känner för att hänga på där är det bara att skriva till mig! :)
20 okt. 2013 11:50
Heej. Jag har tänkt ett tag att åka ner!! Har du/ni någon fb som vi kan prata på om ni fortfarande letar en till:)? Vart åker ni ifrån?
20 okt. 2013 11:59
Sök på (Logga in för att se e-postadress) på fb så kan vi snacka där :) vi är tre tjejer nu och två åker från Köpenhamn och en från Stockholm :)
Av Perrys
20 okt. 2013 14:36
Hur länge kommer ni stanna på gran canaria? jag ska nämligen ner dit och jobba i december till mitten av januari, tänkte att det är ju kul om man känner några när man kommer ner, eftersom det bara var jag av mina kompisar som fick jobbet betyder att endast jag kommer åka! resten brukar lösa sig
20 okt. 2013 14:51
Obestämd tid :) lägg till mig på fb så kan vi hålla kontakten där!
Av Jirge
21 okt. 2013 21:11
Tjena!

Jag är grymt sugen på att åka till Gran Canaria och jobba. Har kollat runt lite och hittat telefonsäljarjobb, som ni har diskuterat i tråden. Har även skickat mitt cv till några stycken.

Någon här inne som har åkt och kan berätta hur det är?
Någon som arbetat som telefonsäljare där? Hur enkelt är det att hitta folk att umgås med om man åker dit själv. Osv